MónCastellbisbal
Nou programa de formació per a persones aturades de 30 anys o més

Aquest mes d’octubre ha començat la nova edició del programa d’ocupació 30 Plus dirigit a persones que actualment estan a l’atur. El 30 Plus té per objectiu afavorir la inserció laboral de persones desocupades de 30 anys i més, preferentment majors de 45 anys i en atur de llarga durada, mitjançant la contractació laboral i proporcionant-los recursos, formació i les competències necessàries per ocupar un lloc de treball. D’aquesta manera, el Consell Comarcal està cercant empreses que estiguin interessades en participar en aquesta convocatòria.

Enguany, 45 persones seran les beneficiàries d’aquesta experiència professional de mínim 6 mesos que es complementa amb formació, i una orientació i acompanyament personalitzat en tot el procés de contractació.

El Consell Comarcal ha obert el termini perquè les empreses interessades en incorporar persones majors de 30 anys se subscriguin al programa. Les empreses que contractin persones participants del programa rebran una subvenció econòmica equivalent al salari mínim interprofessional, actualment de 1.323 euros, pels mesos de durada del contracte, fins a un màxim de 9 mesos i proporcional a la jornada laboral. La subvenció màxima per 9 mesos de contracte i jornada laboral completa serà de 11.907€. El termini per subscriure contractes finalitza l’1 d’abril de 2025.

Requisits de les empreses participants

Els requisits que ha de complir l’empresa per participar són:

  • No haver acomiadat a treballadors/es del mateix perfil o categoria professional qualificats com a nuls o improcedents en els darrers 3 mesos.
  • Trobar-se al corrent de les obligacions tributàries, reglamentàries i legal.
  • Realitzar un contracte de treball amb una durada mínima de 6 mesos i una jornada mínima de 20 hores setmanals.
  • Assignar un tutor/a d’empresa per realitzar el seguiment i adaptació de la persona al lloc de treball.
  • Modificar l’horari i/o la jornada laboral del treballador/a per adaptar-la durant el període que es realitzi formació i contracte de forma simultània.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa