MónCastellbisbal
La contractació cau a Castellbisbal respecte les xifres del 2023

El nombre de contractes signats a Castellbisbal durant el 2024 va ser inferior a les xifres registrades l’any anterior. Aquesta és una de les dades més destacades que podem extreure del Flaix Socioeconòmic del 4t trimestre del 2024 i l’Infoatur del mes de gener del 2025, publicats per l’Observatori del Vallès Occidental.

L’any 2024 a Castellbisbal es van fer 9.579 contractes, el que significa una variació anual negativa del -3,6%. Concretament, l’any 2023 es van signar 9.933 contractes al nostre municipi, uns 354 més que el darrer any. Aquestes xifres són molt semblants a les de municipis com Rubí (-2,3%), Ullastrell (-5,2%) o Sentmenat (-7,2%).

Tot i l’evolució descendent en aquestes poblacions, a la totalitat del Vallès Occidental la tendència de la contractació ha anat a l’alça. Durant el 2024 es van formalitzar 266.116 contractes a la comarca, un lleuger increment del 0,1% respecte al 2023. Entre els municipis amb una variació anual positiva destaquen Castellar del Vallès (+5,6%), Sabadell (+4,1%) i Terrassa (+6,3%).

Del total de contractes signats al Vallès Occidental durant el 2024, el 40% eren indefinits i el 60% laborals. En aquest sentit, a Castellbisbal el percentatge de contractes indefinits és més elevat que la mitjana comarcal, amb un 56,6%.

Castellbisbal inicia el 2025 amb un lleuger repunt de l’atur

Pel que fa a les dades de l’atur a la nostra comarca, el Vallès Occidental és de la poques regions catalanes on la desocupació ha caigut, tot i que molt lleugerament. Concretament, l’atur al Vallès se situa en 43.192 persones, el que significa que 43 persones han trobat feina al mes de gener i una variació mensual del -0,1%. Tot i això, en comparació a les dades de l’any passat, actualment hi ha 2.084 vallesans més amb feina que el gener de 2024.

A Castellbisbal, el nombre de persones desocupades se situa en 481. La xifra s’ha incrementat respecte al mes de desembre en 3 persones, per tant, la variació ha estat mínima. Malgrat això, l’atur en termes interanuals ha millorat, ja que a Castellbisbal hi ha 33 persones desocupades menys que l’any passat.

Comparteix

Icona de pantalla completa