La siderúrgica amb seu a Castellbisbal, Celsa, ha anunciat que atura temporalment la cerca d’un soci industrial i després que CriteriaCaixa decidís no adquirir el 20% del seu capital. Així ho han dit el conseller delegat de la companyia, Jordi Cazorla, i el president de la siderúrgica, Rafel Villaseca, aquest dilluns durant la presentació de resultats de l’empresa. Villaseca ha subratllat que el hòlding de l’entitat financera “hauria estat un soci magnífic” i afirma que “no hi ha alternatives industrials espanyoles”. Tot i això, el president de Celsa no ha descartat reprendre la cerca en el futur.
Per altra banda, el conseller delegat de la companyia també va explicar que Celsa va acabar el 2024 amb unes pèrdues de 281 milions d’euros en un any “completament atípic” i de “transició”. Cazorla va posar en valor “la debilitat del mercat”, un fet que va assegurar que ha “tensionat” els preus. Segons les dades presentades, les vendes de la multinacional van ser de 3.360 milions d’euros i el resultat brut d’explotació (ebitda) de 274 milions d’euros, un 8,2% sobre les vendes.
En aquest sentit, el president de l’empresa amb seu a Castellbisbal va dir que Celsa és com un pacient que “ha sortit de l’UCI i encara està a planta”. Així doncs, Villaseca espera que enguany aconsegueixin “l’alta” i entrar “en dinàmica normal”. Tot i això, cal recordar que la sentència que els va atorgar la propietat els va donar de marge fins a 2028, un període que asseguren que no volen exhaurir.
Celsa ha reduït el deute un 48% respecte 2023
El conseller delegat també va concretar que el deute net s’ha rebaixat en més de 1.800 milions d’euros. Es tracta d’un descens del 48% respecte el 2023 i Cazorla va subratllar que “qualsevol caixa que arriba és per reparar deute”. Precisament, va recalcar que escurçar el deute és un dels objectius de la nova propietat. Així mateix, Cazorla va avançar que en els cinc primers mesos del 2025 “s’ha passat d’un creixement de l’1% al 3,4%”, l’ebitda ha crescut del 136 als 182 milions d’euros, un 11,8% sobre les vendes. Tot plegat, ha suposat quatre milions d’euros de resultat net i això fa ser “optimistes de cara al futur”, va opinar el conseller delegat de Celsa.
Jordi Cazorla també va detallar que la inversió prevista per aquest 2025 és de 196 milions d’euros, un 75% més que l’any anterior “i molt per sobre del que es venia invertint”. En aquesta línia, el president de la multinacional va garantir que no es vendran actius de l’Estat, però no va descartar a Polònia per “facilitar tot el procés de rebaixar el deute”.