MónCastellbisbal
CCOO exigeix als nous gestors de Celsa garanties industrials i d’ocupació

Ahir, Comissions Obreres (CCOO) d’Indústria i la resta de sindicats amb representació a Celsa Barcelona es van reunir amb el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, per exposar-li la seva preocupació davant el canvi en el control de la gestió de les empreses de Celsa Group.

Els sindicats han demanat al Govern català que exigeixin als nous gestors de l’empresa “garanties industrials i d’ocupació”, i que prenguin les mesures necessàries per assegurar que aquestes es compleixen i que es manté a l’Estat espanyol el centre de presa de decisions.

CCOO d’Indústria, per la seva banda, reclama que, “des del diàleg social i amb la participació de la representació de les persones treballadores”, es posin en marxa a Celsa les següents reivindicacions:

  • Un pla industrial que permeti garantir el futur de la companyia, mantenint l’activitat de tots els centres de treball, així com una ocupació de qualitat, i evitant la deslocalització de centres productius i la pèrdua de llocs de treball.
  • Un pla d’inversions que permeti adaptar els centres de treball a les exigències productives actuals i futures, així com el creixement de produccions i ocupació.
  • Un pla de formació que permeti a les persones treballadores adaptar-se als nous models productius derivats del procés de digitalització i descarbonització.

CCOO manifesta la seva preocupació davant els canvis introduïts per la nova Llei Concursal, ja que no s’ha permès a la representació sindical de les persones treballadores participar en el procés judicial. El jutge justifica aquesta decisió en el fet que les persones treballadores i la seva representació “no eren part interessada”. CCOO, per la seva banda, assegura no compartir aquesta afirmació, perquè “tota reestructuració d’una empresa, sigui laboral o financera, acaba repercutint en els seus treballadors i treballadores”.

El sindicat també recorda que aquest és el primer cas en el qual s’aplica la nova Llei concursal i asseguren que “estableix un perillós precedent, ja que podria donar lloc a un desmantellament judicial d’empreses sense possibilitat de participació dels treballadors”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa