El nombre de prestacions per desocupació ha disminuit un 3,8% respecte del semestre anterior, de tal manera que es manté la tendència descendent dels darrers anys. Així ho mostra l’informe semestral sobre l’Observatori del Consell Comarcal sobre les prestacions per desocupació al Vallès Occidental, on es recullen dades sobre el nivell de cobertura i la tipologia de prestacions segons gènere i municipi.
A data del 31 de desembre del 2024 hi havia 25.885 prestacions per desocupació vigents a la comarca. Aquesta xifra representa, en relació amb el total de persones desocupades, un nivell de cobertura que frega el 60%. Des del Consell Comarcal destaquen que aquesta xifra és una de les més baixes dels darrers quatre anys.
A més, l’informe també posa en relleu les diferències de gènere en la cobertura de les prestacions, amb una diferència de set punts i mig entre dones (56,8%) i homes (64,2%). Pel que fa a la tipologia, el 35,1% de les persones desocupades reben una prestació contributiva, el 23,2% prestacions de caràcter assistencial i l’1,6% són persones beneficiàries del programa de renda activa d’inserció. En canvi, el 40,1% no rep cap tipus de prestació per desocupació. Del total de persones que no reben cap tipus de prestació per desocupació (17.350), prop del 63% són dones i el 27% són homes.
Castellbisbal, entre els municipis amb major cobertura del Vallès
A escala municipal, set municipis del Vallès Occidental tenen un nivell de cobertura per sota de la mitjana, que se situa en el 59,9%. Entre aquestes poblacions, trobem les dues capitals del Vallès. Així doncs, els municipis amb un nivells de cobertura més baix són Badia del Vallès (55,7%), Terrassa (54,8%) i Montcada i Reixac (56,3%). En canvi, Polinyà (75,6%), Palau-solità i Plegamans (74,4%), Ullastrell (74,3%) i Castellbisbal (70,7%) presenten els percentatges més alts en nombre de prestacions per desocupació.