L’Expresident de la Generalitat Quim Torra oferirà el pròxim dijous, 2 de novembre, a les 19:00 hores la conferència “Si la llengua falla, fallarà tot” a l’Espai Montserrat Roig d’Els Costals . La frase que dona títol a la xerrada és de Pompeu Fabra i gira al voltant de la idea que “la nació catalana, el poble català, la identitat dels catalans té com a eix central i com a columna vertebral la llengua”.
“Sense llengua catalana, no hi hauria poble català diferent del poble espanyol, del francès o de l’italià. Ja fa segles que ens hauríem dissolt com una província més o un departament més dels estats que ens envolten”, destaca la descripció de la conferència. En aquest sentit, el president Quim Torra reflexionarà sobre la importància de la nostra llengua i com de fonamental és per a continuar essent una nació i tenir veu pròpia al món, a més de destacar que creu que hem de fer per aconseguir-ho.
Com totes les conferències realitzades a Els Costals, l’acte serà gratuït i obert per a tots els interessats.

Pròximes conferències a ‘Els Costals’
Si esteu interessats en descobrir quines son les pròximes conferències que enguany arriben al Centre Cultural de Castellbisbal, a continuació us en fem un resum:
Espectacles de la natura amb mirada científica: La Bellesa del Cosmos (16 de novembre)
Josep Masalles Román, llicenciat en Ciències Físiques i especialitzat en Física de la Terra i el Cosmos, oferirà una conferència sobre un aspecte desconegut per bona part de la població, la bellesa del Cosmos. La Lluna, els planetes, els cometes, les nebuloses, les galàxies, les postes i sortides de Sol, entre d’altres, son fenòmens que poden ser apreciats millor si coneixem la seva fonamentació científica.
Horari: 19:00 hores
Ubicació: Espai Montserrat Roig
És Catalunya una societat cohesionada? (30 de novembre)
Els darrers anys s’ha estès el debat sobre l’existència d’una possible fractura de la societat catalana. En aquesta conferència a càrrec de Salvador Cardús i Ros, professor de Sociologia de la UAB, s’analitzarà de manera rigorosa l’evolució de la situació catalana durant els primers vint anys d’aquest segle. L’autor ho farà fent referència a “l’Informe sobre la cohesió social a la Catalunya del segle XXI” de 2020, elaborat per diversos autors i que ell mateix va dirigir.
Horari: 19:00 hores
Ubicació: Espai Montserrat Roig
La invasió russa i la guerra d’Ucraïna explicada des de dins (14 de desembre)
En el primer any de guerra entre Ucraïna i Rússia, Lluís Caelles, periodista de la Secció Internacional de TV3, ha estat cinc vegades a Ucraïna per cobrir el conflicte. En aquesta conferència, el periodista parlarà del seu últim reportatge, “Ucraïna, viatge als altres fronts”. Aquest es tracta d’una barreja d’històries personals, víctimes i, alhora, les peces clau de la xarxa de resistència contra els invasors. Tot això, amb la seva visió personal de l’impacte de la guerra sobre tota la societat ucraïnesa.
Horari: 19:00 hores
Ubicació: Espai Montserrat Roig