Una desena de membres de l’orquestra de guitarres de l’Escola Municipal de Música Miquel Blanch ha viatjat a la Gran Bretanya per participar en un intercanvi amb la Tarrega Ensemble de la Northamptonshire Music and Performing Arts Trust. Així ha donat a conèixer l’Ajuntament de Castellbisbal mitjançant una notícia al seu portal web.
Concretament, els músics castellbisbalencs han viatjat a les localitats angleses de Wellington i Wollaston on han participat en un parell de concerts i han donat a conèixer algunes de les peces més tradicionals de la cultura catalana que tenen en el seu repertori de cançons. Aquest viatge, que va tenir lloc del 8 al 12 de febrer, i tenia com a objectiu que els alumnes de l’escola de música de Castellbisbal compartissin jornades d’assaig amb l’escola amfitriona i actuessin en dos concerts al país britànic.
Donant a conèixer peces tradicionals catalanes al públic britànic
Un d’aquests recitals musicals en el qual van participar els membres de l’escola de música de Castellbisbal formava part del Guitar Stravaganza. En aquesta ocasió, el festival musical va comptar amb més d’un centenar de músics a l’escenari i unes 600 persones al públic. Durant aquest concert, els membres de l’orquestra de guitarres van ser dirigits pels professors de l’Escola Municipal de Música Miquel Blanch, Roser Sangrà i Daniel Turró. En aquesta ocasió, la formació va interpretar un repertori de cançons que havien preparat especialment per a l’ocasió. Així doncs, durant el recital van tocar dues peces tradicionals catalanes com són ‘El noi de la mare’ i ‘La filadora’.
Després d’aquesta enriquidora experiència pels músics de l’Escola Municipal de Música Miquel Blanch de Castellbisbal, pròximament serà el torn dels estudiants de la Northamptonshire Music and Performing Arts Trust. D’aquesta manera, està previst que els estudiants de l’escola musical de la Gran Bretanya vinguin pròximament de visita al municipi de Castellbisbal.