La història de l’època antiga, medieval, moderna i contemporània de Castellbisbal ja està a l’abast de tothom amb només un clic. L’Ajuntament ha habilitat l’espai web Història de Castellbisbal, on es poden trobar diferents enllaços que reprodueixen el text de presentació de cada capítol que conforma el llibre Castellbisbal, una història pota-roja. De l’antiguitat a 1979, editat per l’Ajuntament de Castellbisbal a través de l’Arxiu Municipal.
A més, també es pot accedir als textos complets corresponents a cadascun dels períodes.
Les quatre grans etapes de la història de Castellbisbal
Tal com expliquen des de l’Ajuntament, “la història de Castellbisbal s’ha dividit en grans períodes històrics, no obstant a diferència de les divisions cronològiques habituals en la història les dates que es consideren clau d’inici i final de cada període històric s’han adaptat a la realitat de Castellbisbal, vinculant-se aquestes dates a grans canvis o situacions significatives”. Així, s’ha fet la següent divisió, a la qual s’han sumat dos apartats corresponents a art i arquitectura i a les fonts per la recerca de la història de Castellbisbal:
- Època antiga (de la prehistòria a l’any 800). Capítol complet aquí.
- Època medieval (800 – 1516). Capítol complet aquí.
- Època moderna (1516-1834). Capítol complet aquí.
- Època contemporània (1834-1979). Capítol complet aquí.
El llibre Castellbisbal, una història pota-roja va ser totalment finançat amb fons públics de l’Ajuntament i, per tant, no té ànim de lucre. Així doncs, tots els textos són d’accés obert i se’n pot fer ús sempre que es citi l’autoria i la procedència.
Catàleg en línia de l’Arxiu Municipal de Castellbisbal
Des del portal d’Arxius de Catalunya “Arxius en línia”, es pot accedir a l’inventari que l’Arxiu Municipal de Castellbisbal ha posat a disposició, on es poden trobar els fons documentals i objectes i documents digitals, en contínua revisió i ampliació per la seva consulta en línia.