La Festa Major de l’Aigua i La Llum encara el segon dia i ho fa encara amb més activitats (si això és possible). Us presentem tot el que podreu fer i veure aquest divendres dia 18 d’agost a Castellbisbal.
Activitats programades per divendres
A les 10.00 h, a la Plaça de l’Església. Passejada amb carros. Organitza: Amics de Sant Antoni.
De 10.30 a 12.30 h, al parc de les Destreses (entre la variant i el carrer dels Països Catalans) Can Cases de l’Església. Què en sabeu de la pagesia? Saps lligar tomaqueres o encaixar la fruita… Si vols posar-ho en pràctica, t’esperem al parc de les Destreses. També podreu participar en un taller de fer mermelades amb cuina solar. Fareu conserves amb un sistema ben ecològic i sostenible! Inscripcions: màxim 10 grups de 4 persones
A les 12.00 h, al pati de l’Esbarjo. Jocs tradicionals. Enguany, l’Esplai Gatzara recupera els jocs tradicionals que provenen de la tradició popular i s’ha conservat en el temps, passant de generació en generació! Siguis petit o gran, vine al pati de l’Esbarjo a conèixer i reviure la infantesa dels nostres pares i mares, avis i àvies, jugant a bitlles, a la xarranca, a curses de sacs o a curses de xapes. Les monitores i els monitors us hi esperem!
A les 17.30 h, a la pista coberta de l’Escola Montserrat. Espectacle ‘Secrets’ a càrrec de Tombs Creatius. Secrets és una oportunitat per descobrir que totes les respostes que busquem incansablement per tot arreu al llarg del nostre camí, en realitat, ja les coneixíem des del principi, només calia preguntar a l’infant que tenim a dins, a la criatura que encara som. Combina l'”entresort” amb les instal·lacions participatives de l’autor. Fa una proposta d’experiència emocionant i alhora converteix el públic en protagonista de la seva pròpia història donant-li l’oportunitat d’interactuar i jugat amb els elements com a vehicle imprescindible per experimentar aquesta vivència personal.
A les 17.30 h, inici a la Plaça de l’Església. Som Els Pasqüeros i volem reivindicar, un any més, que la Festa Major de Castellbisbal s’ha de celebrar per Pasqua. Que corri l’aigua i que no s’apagui mai la llum, hi estem d’acord, però que no es trenqui la tradició de celebrar la nostra festa envoltats de mones i ous de xocolata! Fem una crida a tothom a concertar-nos a la plaça de l’Església i cantar caramelles del poble. Només cal que escalfeu la veu i vingueu vestits per a l’ocasió.
A les 18.00 h, al Museu de la Pagesia. Tast d’artesans. Mostra d’oficis tradicionals a la porta del Museu. Hi trobareu una mostra d’artesania amb demostració i exposició. Voleu conèixer oficis d’antany? Passegeu i apropeu-vos al davant del Museu, així descobrireu treballs recuperats que us traslladaran a un món captivador on els aprenentatges i el caliu del treball de les mans són protagonistes. Un racó d’artesania per veure’l i gaudir-ne.
A les 20.00 h, al jardins de Can Margarit. Havaneres amb Barca de Mitjana. Tot un referent dins del món de l’havanera i el cant de taverna, combina peces desconegudes i antigues amb d’altres d’obligatòries.
A les 20.00 h, a l’auditori d’Els Costals. Teatre amb “Vida de peix… sense espines!”, obra de Mercè Comes. Amb un llenguatge directe i natural, irònic i divertit dues dones, la Marcia i la Llúcia, conversen en una sala d’espera, d’una consulta qualsevol. Aquestes converses, que aparentment són per passar l’estona, van derivant cap a situacions més complexes. Són converses surrealistes i, de vegades, reals com la vida mateixa: la vida de la Marcia i la Llúcia. Durada: 90 minuts. Entrades: a partir del 10 d’agost es podran adquirir de forma anticipada.
A les 21.30 h, inici a la plaça del Joc. Tabalada. Recorregut: La Bassa, c. Major i Plaça de l’Església.
A les 21.45 h, a Can Margarit. Descobreix una gran nit en la Gala Benèfica de Karaoke. Fes el donatiu d’una quantitat lliure simbòlica per a cada cançó sol·licitada i uneix-te a aquesta gala benèfica amb les víctimes del conflicte armat a Ucraïna. Organitza: família La Cueva.
A les 22.00 h, inici a la Plaça de l’Església. Empaitafoc infantil. Recorregut: Plaça de l’Església, c. Pi i Margall, c. Estació, c. Vell, c. Bellavista, pl. Catalunya, c. Pi i Margall, Plaça de l’Església, c. Major i fi a La Bassa. *Activitat amb foc, vegeu-ne els consells a la pàgina 30 del programa de Festa Major. Organitza: Colles de focs infantils i juvenils de Castellbisbal.
A les 23.00 h, a la plaça del Joc. Concert amb Marina BB Face & The Beatroots. L’any 2016, amb l’àlbum Still Beating, es van consolidar com un dels projectes de referència de l’escena de la música negra espanyola. Després d’un llarg silenci, per maternitat i paternitats diverses, a més la pandèmia, han tornat amb ganes de menjar-se el món. A Castellbisbal, venen a presentar temes nous, entre els quals els dos primers singles d’avançament: Your Smile i Little By Little. És l’inici d’una nova aventura. Formació: Marina BBface (veu), Alex Zayas (guitarra i veus), Oriol Pidelaserra (teclats), Joan Vigo (baix) i Roberto Olori (bateria).
A les 00.00 h, a l’Envelat del parc Folch i Torres. Concert amb El Niño de la hipoteca. Guiu Cortés (alter ego del grup) ha trobat un so centrar en el rock en totes les seves variants, amb una banda de grans músics, i amb cançons directes, contundents i amb la mateixa frescor a les lletres que ha tingut sempre. Una proposta ideal per encetar la nit de concerts saltant i cantant.
Tot seguit, a l’Envelat del parc de Folch i Torres. Concert amb Flashy Ice Cream. La seva barreja de trap, dancehall i rap amb un estil molt personal i fresc ha enamorat milers de persones i els ha convertit en referents de la música urbana a Catalunya.
Tot seguit, a l’Envelat del parc de Folch i Torres. Dj Nàtura. La seva tendència melòmana li permet adaptar-se a moltes situacions adoptant, d’aquesta manera, un estil de format obert.