Aquest dijous s’inicia la Festa Major de l’Aigua i La Llum. Com és habitual, els espectacles de foc són un dels elements distintius de la celebració. Des de l’Ajuntament de Castellbisbal han elaborat tot un seguit de recomanacions per a participants, espectadors i veïns per tal de garantir la seguretat de tothom -dins de la via pública i en comerços i habitatges-:
Els consells bàsics per una festa segura
• No aparqueu el vostre vehicle en cap zona per on hagin de passar els actes amb foc ni en carrers propers al recorregut.
• En els carrers del recorregut i propers, retireu tots els elements que puguin cremar els balcons i terrasses i protegiu portes i finestres.
• L’aigua forma part de la festa, però tingueu cura a l’hora de llençar-ne i fixeu-vos en qui passa per sota, per tal de no mullar ni diables, ni cuques, ni bèsties forasteres, ni músics. La pirotècnia en contacte amb l’aigua pot ser perillosa i crear un efecte contrari al desitjat.
• Per participar en els Empaitafocs cal portar roba de cotó, coll tancat, màniga llarga, mocador de coll, barretina o barret, calçat tancat, consistent i sempre ben cordat, i ulleres. Recomanable: taps a les orelles. L’organització desaconsella participarhi a tothom qui no pugui complir aquestes mesures de seguretat.
• Ni els infants més petits, ni els cotxets de nadons, en cap cas han d’estar en primera línia de foc.
• No bloquegeu les entrades dels carrers ni escales que serveixin d’evacuació dels participants.
• A la Ballera de Capsigranys no està permès accedirhi amb cotxets de nens, cal protegir-se convenientment i és recomanable evitar-hi la presència dels infants.
• Tot el públic participant en tots els esdeveniments amb presència de pirotècnia és responsable en primer i únic terme dels accidents que hi puguin succeir.
• En tots els esdeveniments lligats als actes amb pirotècnia, hi haurà els serveis preventius corresponents.
