L’Ajuntament de Castellbisbal ha decidit sumar-se un any més a la iniciativa “Cap infant sense conte“. Aquest projecte educatiu, que enguany celebra el seu desè aniversari, va néixer amb l’objectiu de fomentar la lectura en els més petits i que “sàpiguen apreciar el valor i el gust per la lectura, ja que són molts els beneficis de llegir”, expliquen des de la web de la campanya.
En aquesta desena edició, la iniciativa ha publicat un conte titulat ‘Sopa de petons’ que vol “promoure els valors de la igualtat i l’equitat i que, a més, vol reforçar la idea que l’esforç i la col·laboració amb els altres són necessaris per vèncer les dificultats i assolir els objectius que es proposin”, explica el consistori castellbisbalenc.
Aquest conte infantil ha estat escrit per Toni Argent i les il·lustracions han anat a càrrec de Silvana Jiménez, estudiant de 2n d’ESO de La Garriga. Una de les característiques principals d’aquesta publicació és que, excepte la portada, tot el conte és en blanc i negre per tal que cada infant pugui pintar-lo.
Quatre anys de col·laboració solidària des de Castellbisbal
L’Ajuntament de Castellbisbal participa en la iniciativa ‘Cap infant sense conte’ des de l’any 2020. Des del govern local expliquen que la seva participació en aquesta iniciativa ha consistit en una aportació econòmica que ha ajudat a finançar l’edició i publicació del conte, del qual enguany se n’han fet cent mil exemplars.
Per la seva banda, des de la campanya han enviat un miler d’exemplars del conte ‘Sopa de petons’ a l’Ajuntament de Castellbisbal. Segons ha confirmat el consistori en un comunicat, els contes rebuts al municipi es distribuiran entre els alumnes de primària dels centres educatius de Castellbisbal i també entre els nens i nenes del casal infantil El Mirador.
Part de l’aportació econòmica de l’Ajuntament a aquesta iniciativa també permetrà que es puguin enviar part dels exemplars publicats a nens i nenes que actualment estan ingressats en centres hospitalaris. Així doncs, des del govern municipal asseguren que aquesta acció té l’objectiu de “fer real l’eslògan de la campanya i que cap infant es quedi sense conte”.