Els dies 21 i 22 de setembre podreu trobar a Castellbisbal una gran varietat de propostes culturals; el Festival NYS i la Setmana Europea de la Mobilitat per gaudir del cap de setmana.
Dissabte, 21 de setembre
Festival NYS: 3r mercat solidari i d’intercanvi
El dissabte 21 de setembre se celebrarà el Mercat Solidari a la Plaça de l’Església. Hi haurà intercanvi amb diversos comerços i col·lectius del poble, a més de recollida de roba per a organitzacions benèfiques. Aquesta activitat està inclosa dins del Festival NYS 2024.
Horari: de 9:00 a 11:00 hores
Ubicació: a la Plaça de l’Església
Diumenge, 22 de setembre
Donació de sang i plasma
Nova campanya de donació de sang i plasma a Castellbisbal. Cal portar un document identificatiu oficial i no venir en dejú. A més, cal realitzar una inscripció prèvia a www.donarsang.gencat.cat
Horari: de 10:00 a 14:00 hores
Ubicació: al Casal de la Gent Gran
SEM2024: Bicifesta, pedalada popular i tallers familiars
Pedalada de recorregut curt pel nucli urbà amb sortida al parc de Folch i Torres i arribada al parc de l’Ermita.
Horari: a partir de les 11:00 hores
Ubicació: des del Parc de Folch i Torres
Ball de la gent gran
L’Entitat de la Gent Gran, amb col·laboració de l’Ajuntament de Castellbisbal, organitza cada dos diumenges un ball a la sala d’actes de l’Ajuntament.
Horari: A les 18:00 hores
Ubicació: a la sala d’actes de l’Ajuntament
Exposicions del cap de setmana
Festival NYS: Instal·lacions artístiques
Del 19 de setembre al 20 d’octubre Castellbisbal acollirà la quarta edició del NYS Polígon Arts, el festival que vincula l’espai industrial amb la cultura contemporània. L’edició d’enguany compta d’una programació que engloba instal·lacions artístiques, mostres de llibres, exposicions, tallers, presentacions de pel·lícules i visionats de curtmetratges, concerts i performances, entre moltes altres propostes. Podeu consultar la programació clicant en aquest enllaç.
I tu? Què has fet per la victòria?: Economia de subsistència
L’esforç de guerra de la rereguarda durant el conflicte del 1936-39 La Xarxa de Museus Locals de la Diputació de Barcelona presenta una sèrie d’exposicions sobre l’esforç de la rereguarda durant la Guerra Civil Espanyola, disponibles a 19 municipis de març a desembre de 2024, i també en format virtual sota el projecte Memòria en Xarxa. A Castellbisbal, la guerra va fer que els habitants es convertissin en experts en improvisació, creant objectes de primera necessitat amb materials reciclats.
Horari: Dissabte de 10:00 a 14:00 hores
Ubicació: al Museu de la Pagesia
