MónTerrassa
Els trens de FGC passaran cada 5 minuts en hores punta a partir del dia 9
  • CA

El que molts usuaris del Metro del Vallès esperaven des de fa anys es convertirà aviat en una realitat. A partir del divendres 9 de desembre de 2022, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) fa canvis importants que beneficiaran a milions d’usuaris. Més freqüències per donar resposta a l’augment de la demanda. El nou servei ajudarà a evitar les imatges actuals d’aglomeracions. Cada dia, milers de persones van atapeïdes dins dels vagons en les hores centrals, i en la majoria dels casos han de fer el viatge dempeus.

En hora punta passarà un tren cada 5 minuts per Sabadell i Terrassa i cada 2,5 minuts per Sant Cugat. Es passa de 22 a 24 trens per hora i sentit a Sant Cugat en l’hora punta i de 6 a 12 trens per hora i sentit a Sabadell i Terrassa. Pel que fa a la resta del dia, s’estableix un servei consistent en una freqüència d’un tren cada 10 minuts des de / a Terrassa i Sabadell, la qual cosa representa un tren cada 5 minuts des de / a Sant Cugat.

S’incrementarà un 37% el nombre de places i es passarà d’una capacitat de 80 milions de viatges l’any a 110 milions, amb la qual cosa s’assoleix la màxima capacitat d’aquesta línia que uneix Sabadell, Terrassa, Sant Cugat, Rubí, la UAB, Sant Quirze del Vallès i Bellaterra amb el centre de Barcelona.

A partir del 9 de desembre, la línia Barcelona-Vallès inclourà el servei de les línies S1 Terrassa, S2 Sabadell, L6 Sarrià, L7 Av. Tibidabo i L12 Reina Elisenda. Les línies S6 Universitat Autònoma i S7 Rubí es perllonguen fins a Sabadell i Terrassa, desapareixen com a línies i es converteixen en trens de les línies S1 i S2. Pel que fa a la línia S5 Sant Cugat, també desapareix i el seu servei l’absorbeixen també les circulacions de les línies S1 i S2. Així, a partir d’ara, els trens S1 i S2 pararan a totes les estacions i cobriran el servei i parades de les actuals línies S5, S6 i S7

Una flota de 61 trens per guanyar capacitat de transport

Les noves unitats 115 que permeten ampliar les freqüències són trens més moderns que incorporen els últims avenços tecnològics i milloren les condicions de confort. Estan formades per dos cotxes motor i dos cotxes remolc. El pas entre cotxes està permès mitjançant passadissos d’intercomunicació. Disposen de 196 seients (188 fixos i 8 abatibles) i de dos espais multifuncionals per a persones amb mobilitat reduïda, bicicletes, cotxets, etc.

Cada cotxe té tres portes per costat (24 en total) i a part dels indicadors sonors tenen un sistema d’enllumenat verd (obertura) o vermell (tancament) que facilita la identificació de la maniobra per part de les persones amb deficiència auditiva. Hi ha 4 pantalles d’informació al client per cada cotxe ubicades a la part superior central per a una major visió per part de totes les persones usuàries i com a principal novetat, tots els seients disposen de connexió USB per a la càrrega de dispositius mòbils i tauletes.

Les millores que han fet possible el nou itinerari

A més de les noves unitats de tren, que Ferrocarrils va comprar el 2018 amb una inversió de 99,5 milions d’euros, per a la implementació i configuració del nou itinerari la companyia ha realitzat els darrers tres anys diverses millores a la xarxa ferroviària. La més visible és la que s’ha dut a terme a l’estació de plaça de Catalunya, on s’han allargat les vies i andanes 1 i 2 i s’ha implementat el sistema d’entrada automàtica a l’estació, que millora la velocitat i la regularitat de la xarxa i, a més, és un sistema més eficient perquè estàlvia energia, ja que la conducció és més uniforme.

També s’han realitzat treballs per assegurar l’increment de demanda de tracció elèctrica per a l’increment de trens. S’han construït noves subcentrals a Bellaterra i a Rubí, aquesta darrera amb una importància estratègica, perquè garanteix l’alimentació als tallers de Rubí de manera independent de l’alimentació de la línia. A més, s’ha millorat el sistema de retorn d’energia, la catenària i s’han ampliat els tallers de Rubí per disposar de més capacitat per al manteniment de les 61 unitats de tren. I per possibilitar la major disponibilitat de freqüències, s’ha millorat la senyalització a la bifurcació de Sant Cugat i de la resta de la línia.

Totes aquestes actuacions, amb una inversió de 22 milions d’euros, asseguren especialment l’estabilitat i la robustesa del servei.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa