MónTerrassa
Pinten itineraris per millorar l’accessibilitat d’alumnat de l’Escola Crespinell
  • CA
L’Ajuntament pinta itineraris segurs per millorar l’accessibilitat cognitiva de l’alumnat de l’Escola Crespinell
L’Ajuntament pinta itineraris segurs per millorar l’accessibilitat cognitiva de l’alumnat de l’Escola Crespinell | A.T.

!--akiadsense-->

L’Ajuntament ha pintat avui dilluns els itineraris segurs per millorar l’accessibilitat cognitiva de l’alumnat de l’Escola Crespinell (c/ del Pantà, 7). Es tracta de pintar sobre la vorera, amb dos colors, verd i blau, els principals camins que fan diàriament aquests alumnes per anar des de la seva escola fins a l’Escola Lanaspa-Giralt, i també fins a la parada d’autobús de la Rambla d’Ègara. Aquesta actuació neix d’una proposta de l’Escola Crespinell, que s’emmarca en el treball continuat de l’Ajuntament amb entitats, associacions i ciutadania interessada en abordar l’accessibilitat universal a la ciutat. Es tracta que l’alumnat pugui fer el recorregut fins al destí creuant el mínim de carrers, fent-ho pels llocs més segurs, a una distància de la vorera segura i evitant obstacles. D’aquesta manera es treballa l’autonomia personal d’alguns alumnes i es millora la seva confiança i inclusió. Aquesta acció s’emmarca en el Pacte Terrassa per a l’accessibilitat universal i en la millora dels camins escolars. La tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, i regidora de Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, afirma que «el treball proper que fa l’Ajuntament conjuntament amb les entitats ens permet tenir informació de primera mà de les necessitats reals de la ciutat, més enllà del mer compliment normatiu. En aquest cas és especialment valuós, ja què l’accessibilitat cognitiva té poc desplegament normatiu. Per això, treballar en la millora de l’accessibilitat cognitiva amb els propis experts és imprescindible».

Darrerament s’ha avançat força en l’accessibilitat física i en l’accessibilitat sensorial, però el concepte d’accessibilitat inclou també els suports per millorar la comprensió de la informació i mesures que fan que els entorns siguin més amables per a aquelles persones que tenen alguna dificultat. Des de l’Escola Crespinell s’explica que «celebrem actuacions com aquesta, que fan de la nostra ciutat una ciutat més amable, confortable i segura per a tots els seus membres. Per a l’escola, disposar de trams de desplaçament amb aquest suport permet fer un entrenament amb mesures i suports que faciliten la comprensió i l’autonomia de totes les persones que ho poden necessitar».

Terrassa realitza des de fa anys un esforç important per superar totes les barreres i divisions que puguin afectar la vida de les persones. L’Ajuntament entén l’accessibilitat d’una manera global, no només com l’eliminació de les barreres urbanes, sinó també de la comunicació i la informació, del transport, de l’edificació, barreres actitudinals, etc. I l’entén no només com un dret perquè les persones amb capacitats diverses puguin participar amb igualtat d’oportunitats, sinó com un bé per al conjunt de la ciutadania, que es pot beneficiar d’una ciutat més accessible, amable i acollidora. La realització dels itineraris de l’Escola Crespinell coincideix amb la celebració del Dia internacional de les persones amb discapacitat, demà dimarts, 3 de desembre.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa