PIMEC trasllada a la Ministra d’Educació les seves propostes en la tramitació de la nova Llei d’FP

En el decurs d’una trobada amb la ministra d’Educació i Formació Professional, Isabel Celaá, el president de PIMEC, Antoni Cañete, ha valorat positivament que l’avantprojecte de la nova Llei de Formació Professional plantegi la participació de l’empresa de manera corresponsable amb els centres de formació, en l’assignació dels continguts del pla formatiu dual i la distribució d’activitats que l’alumne realitzarà a l’empresa, així com en l’avaluació dels resultats d’aprenentatge. Tanmateix ha puntualitzat que “el desplegament del model d’FP Dual plantejat, només serà possible si s’estableixen les condicions reals que estimulin la iniciativa i la implicació de les empreses, amb suficiència de recursos humans i econòmics, per al reconeixement del paper formatiu que els correspon”.

Cañete ha demanat la ministra que la nova llei sigui sensible amb la dimensió de les empreses, mitjançant la creació dels mecanismes necessaris perquè les pimes puguin participar en la FP Dual.  En aquest sentit, ha proposat introduir elements de flexibilitat, impuls i suport a la participació de les pimes, facilitant la Tutoria Mancomunada, sense que suposi majors costos per a les empreses. A més, ha reclamat el reconeixement de l’empresa com agent formatiu clau, que ha de ser posat en valor en la governança del sistema, atenent a que és origen i destí  de la formació professional. En aquesta línia, ha considerat que la presa de decisions en la planificació i organització de la formació ha d’estar el més propera possible al teixit empresarial i ha demanat flexibilitat per a l’adaptació curricular territorialitzada per a una millor eficiència.

PIMEC ha traslladat al Govern d’Espanya el seu compromís per continuar treballant en la construcció d’un sistema de formació professional integrat, i més concretament en la formació professional dual, com a  instrument que contribueix a la millora de l’ocupabilitat de les persones i la reducció de l’atur juvenil i l’abandonament escolar prematur, però que presenta molts reptes en la seva aplicació, atenent a la diversitat i composició del teixit productiu català, així com a les noves necessitats del mercat de treball. 
 

Nou comentari