MónTerrassa
ERC i Movem Vacarisses demanen la titularitat catalana de la B-40
  • CA

Fa quasi un any, el govern espanyol va publicar, de nou, la licitació de l’estudi informatiu de l’autovia B-40 entre Terrassa i Granollers, coneguda popularment com a quart cinturó i amb trams pendents, com el que enllaça Olesa de Montserrat i Viladecavalls. D’altra banda, el Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya s’ha compromès a redactar un pla específic de mobilitat al Vallès, amb la participació del govern català, els ajuntaments de la zona, la ciutadania i la societat civil.

Davant tot plegat, els grups municipals d’ERC i Movem de Vacarisses van presentar al ple d’abril una moció per defensar la titularitat catalana de les vies que es construeixin al Vallès, fet ja previst a l’Estatut de Catalunya, a més de sol·licitar a la Generalitat que inclogui la Campanya Contra el Quart Cinturó en el procés de redacció del pla de mobilitat. I és que consideren que la pretesa necessitat d’aquesta via per descongestionar el trànsit “no està acreditada fefaentment”.

La moció, però, no va tirar endavant per manca de suport. Les dues regidores del PSC van abstenir-se. “Nosaltres hem de reivindicar que s’executi el tram d’Olesa a Viladecavalls, ja licitat i adjudicat. La competència és estatal, ens agradi o no”, va argumentar Laura Sánchez. Per la seva banda, els grups a l’oposició van votar-hi en contra. Martí Llorens, d’UIPV, va advertir que, “si posem pals a les rodes, encara endarrerirem més les obres” i Pedro Serna, de VxV, va coincidir en assenyalar que, “abans de demanar la titularitat catalana de la B-40, s’hauria d’enllestir”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa