Sembla que s’ha produit un accident greu a la carretera C-58 a l’altura del túnel de la Bauma a Castellbell i el Vilar, informen Anti-radar Catalunya, Servei Català de Trànsit, Equip Viari i Trànsit C-58, en una zona on es repeteixen els sinistres de trànsit. Es fan desviaments per la C-16. La via està tallada completament en tots dos sentits per una topada frontal de dos vehicles, entre Monistrol de Montserrat (comarca del Bages) i Vacarisses (Vallès Occidental). És una col·lisió de 4 vehicles implicats (dues furgonetes, una moto i un turisme). Ha fet 4 ferits de diferents consideració .

És una de les principals vies d’accés per anar fins el monestir de la muntanya més simbòlica de Catalunya i pas obligat per als que desitgen dirigir-se cap a Manresa, eix transversal i comarques del Solsonès i Berguedà, si no es vol fer l’opció de passar per un dels peatges més cars que existeixen, el que té les barreres a Sant Vicenç de Castellet, i al que fan front molts conductors de Terrassa -ara, en molts casos per anar a caçar bolets-.

Pitjor, gairebé impossible. De Terrassa a Manresa hi ha entre 30 i 40 km en cotxe, en funció de la via que agafem. I, si fa o no fa, el mateix en tren. Però la comunicació entre les capitals del Vallès Occidental i del Bages és de les pitjors que hi ha, com si no es volgués que les ciutats es trobessin. Una de les opcions és l’autovia de la Bauma, un trajecte sinuós, lent i perillós, que des de les administracions ja s’ha dit que mai tindrà un doble carril de circulació per cada sentit. Passar-hi és un martiri. Ho sap prou bé la ciutadania que ha de passar-hi per anar a Vacarisses, Olesa de Montserrat, Monistrol. La tercera estructura que connecta les capitals és el tren, la R4 de Renfe, una via que manté les velocitats i la seguretat del segle XIX i que s’ha cobrat dos morts en les últimes setmanes.

Nou comentari