MónTerrassa
El BOE publica el 2 d’abril les llistes definitives per a les eleccions del 28-A
Votants al Centre Cívic Alcalde Morera de Terrassa | Cristóbal Castro

!--akiadsense-->

El Boletín Oficial del Estado (BOE) publicarà aquest dimarts, 2 d’abril, les candidatures definitives al Congrés i al Senat per a les eleccions generals del pròxim 28 d’abril, una vegada proclamades per les juntes electorals provincials. Les llistes es van publicar dimecres passat tal com van ser presentades davant les juntes electorals, i a partir de llavors es va obrir un curt termini per a revisar les candidatures i els avals, esmenar errors i estudiar els possibles recursos i impugnacions que es puguin presentar.

En concret, es van presentar 1.222 candidatures, la qual cosa suposa 42 més que fa tres anys. D’aquest total, 608 opten a ocupar algun dels 350 escons en el Congrés i les altres 614 aspiren als 208 seients del Senat. Les juntes determinaran quantes llestes han passat el filtre.

En aquests dies, les juntes electorals han revisat si totes les llistes han complert els requisits formals i, en el cas dels extraparlamentaris, si han adjuntat els avals que es requereixen (les signatures d’almenys el 0,1% del cens). Una de les exigències que tots han de complir és el respecte a la democràcia paritària, que implica que cap grup de sexe pot tenir més del 60% ni menys del 40% dels candidats en cada tram de cinc noms.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa