MónTerrassa
Arrenca el nou projecte de mentoria social juvenil ‘Rossinyol’

L’Ajuntament de Terrassa posa en marxa el projecte de mentoria social juvenil “Rossinyol”, dinamitzat per l’entitat Fundació Servei Solidari per a la Inclusió Social, en el quals joves de 18 a 30 anys que cursen estudis superiors mentoritzen nois i noies de 12 a 15 anys amb necessitats de suport i acompanyament educatiu. El projecte va arrencar ahir amb un acte conduit per la tinenta d’alcalde de Cicles de la Vida i regidora d’Educació, Teresa Ciurana, a l’Escola Municipal de Música – Conservatori de Terrassa, on les 7 parelles de mentors i les mentorats es van conéixer i van fer un primer contacte.

La tinenta d’alcalde va agrair “la generositat de les persones mentores, que estan regalant el més valuós que tenen, el seu temps, però també la valentia de les mentorades, que han volgut fer un pas endavant per dedicar també el seu temps a activitats constructives i enriquidores“. La tinenta d’alcalde va afegir que “aquest projecte es tracta d’ajudar a créixer, a fer camí, a volar, posant confiança en les persones”. Per això el lema del projecte és ‘Si confies en algú, volarà més lluny‘. Actualment hi ha 7 parelles, però se’n poden crear més si hi ha més persones voluntàries.

El projecte s’adreça a l’alumnat d’ESO de diferents instituts de l’àmbit del Pla Educatiu d’Entorn (PEE) de Terrassa. Les primeres persones mentorades provenen dels instituts Cavall Bernat, Can Jofresa i Mont Perdut, mentre que les persones mentores estudien a Institut Montserrat Roig (cicles formatius de grau superior), Universitat de Barcelona, Universitat Pompeu Fabra i Escola Universitària d’Infermeria i Teràpia Ocupacional de Terrassa (UAB).

A partir d’ara, les parelles quedaran una vegada a la setmana fins a final de curs en trobades de dues hores o més, per tal de fer activitats en l’àmbit del lleure, escollides segons els seus interessos. El treball continuat ha de generar “un vincle de confiança i respecte mutu” que ajudi a complir uns objectius: “ampliar el coneixement de l’entorn social i cultural de la ciutat de Terrassa; ampliar i potenciar el ventall d’itineraris formatius i professionals; desenvolupar les competències interculturals i millorar les habilitats interpersonals; i coneixement i millora de les llengües oficials”

Nou comentari

Comparteix