Sis cansaladeries de Terrassa i Matadepera han reprès la iniciativa de la botifarra solidària. Es tracta de la segona edició de la campanya Nadal Solidari, en la qual els establiments volen posar el seu granet de sorra per fer unes festes millors per a tothom, especialment, per als ciutadans més vulnerables. Amb aquesta intenció, ofereixen la seva millor botifarra, elaborada “amb molt d’afecte, esforç i experiència familiar”, amb fins benèfics. I ho fan d’aquesta manera: per cada quilo de botifarres especials venudes, donaran carn fresca al Rebost de Terrassa, un projecte que ajuda a millorar la logística i coordinació de la distribució d’aliments a les persones més necessitades de la ciutat.

La campanya, que compta amb el suport de l’Ajuntament de Terrassa i de la Creu Roja -entitat encarregada de gestionar el Rebost- s’ha iniciat aquest mes de desembre amb una primera selecció de botifarres (cadascun dels establiments escull la que desitja), i es renovarà el mes de gener amb una nova llista de propostes.

Els establiments que participen en aquesta campanya solidària 2021-22 i les botifarres -totes a 12,5 euros- que ofereixen són: Casanovas cansaladers: botifarra de pollastre de Pages / Embotits Sanchez: botifarra de carbassó i ceba / Casanovas 1906: botifarra sobrassada de Mallorca i codonyat artesanal / Cárnicas Rosi: botifarra de ceba caramelitzada / Cal Trapet: botifarra amb espàrrecs verds i pernil Ibèric / El tastet de la Cisqueta: botifarra amb formatge gruyer, olives negres d’Aragó i orenga / Planells- Paüls: botifarra de bolets.

A més dels set establiments també hi ha la nova figura del col·laborador, en què un carnisser que no té punt de venda però que participarà en la donació de carn fresca. En aquest cas, hi ha en Consul.

Gran èxit de l’anterior edició

En la primera edició, la campanya va comptar amb la participació de set establiments. En aquella ocasió per cada quilo de botifarra especial venuda es donaven sis tetrabrics de llet a Càritas de Terrassa. Així, durant els mesos de desembre i gener, es van poder donar més de 1.300 litres de llet al mes. L’èxit va ser superior a l’esperable, i per això, els impulsors van decidir continuar amb la iniciativa pel Dijous Gras, col·laborant amb donació d’ous (unes 20 dotzenes cadascun dels establiments). Aquest any, el producte escollit ha estat carn fresca (botifarres, hamburgueses, etc).

Nou comentari