MónTerrassa
El sector dels transports desconvoca la vaga prevista abans de Nadal
  • CA

El Gremi de Transports i Logística de Catalunya, integrat a la patronal Cecot, ha desconvocat la vaga prevista pels dies 20, 21 i 22 de desembre, després que el Comitè Nacional de Transport per Carretera (CNTC) i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) assolissin ahir divendres a la nit un acord que s’ha considerat acceptable. El sector va convocar l’Aturada Nacional la setmana de Nadal “per la greu situació econòmica que travessen les empreses transportistes i la falta de resposta del Govern a les reivindicacions històriques del sector”, afirma el Gremi.

Després de l’Assemblea informativa duta a terme aquest matí, el president del Gremi de Transports i Logística de Catalunya, Antonio Martínez ha manifestat la satisfacció per l’acord assolit i l’ha qualificat com “un acord històric”: “El sector fa més de 20 anys que reclama que els conductors no s’ocupessin de la càrrega i finalment s’ha aconseguit, amb la dignificació que això suposa per al sector. Així mateix, la clàusula de revisió del gasoil, pot ajudar a la subsistència del sector, sobretot per a les pimes i autònoms”.

De l’acord es destaca la prohibició de la participació del conductor a les operacions de càrrega i descàrrega, reivindicació històrica del sector en benefici de condicions laborals dels seus treballadors. També s’ha aconseguit reduir la meitat els temps d’espera, a partir dels quals el transportista tindrà dret a una indemnització, així com el tracte a dispensar els conductors als centres de càrrega i descàrrega. Igualment s’ha aconseguit el compromís d’incorporar de forma imperativa a la Llei, la clàusula d’estabilització del preu del gasoil als contractes de transport, sense possibilitat de pacte en contra. Una altra reclamació que fa anys que el sector perseguia per equilibrar les relacions dels transportistes amb els clients.

Juntament amb aquestes mesures d’enorme importància, s’han aconseguit altres compromisos per part del MITMA, com no implantar peatges al transport pesat sense el consens del CNTC. En quant al possible augment de la capacitat de càrrega dels camions, qualsevol modificació es farà de forma progressiva i només en determinades especialitats del transport, sempre amb la participació del CNTC.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa