MónTerrassa
El ROTT, un gran canvi en la manera d’operar en l’activitat del transport
  • CA
x
Jesús Fluriach | CECOT

Aquest dimecres el Gremi de Transports i Logística de Catalunya va organitzar una sessió informativa de la mà de Joaquim Gil, assessor en transport de la Cecot i amb la presència de Jesús Fluriach, vicepresident del Gremi en relació als canvis introduïts per l’entrada en vigor del ROTT. Entre les modificacions més importants del ROTT a que es va fer referència durant la sessió destaquen:

· La desaparició dels tres vehicles per accedir al mercat. Ara serà suficient amb un amb un mínim de cinc mesos d’antiguitat.

· La desaparició del requisit de sis anys per augmentar la flota, que serà la mitjana de l’empresa. Això suposa poder ampliar amb vehicles de 10 o 12 anys en empreses que tinguin algun més antic.

· Les autoritzacions de vehicles lleugers demés de 3.500 kg de MMA, es converteixen en targetes pesades.

· Modificacions substancials per l’accés a la professió. Serà necessari tenir el batxillerat o formació professional superior, en vigor a partir de l’1 de juliol de 2020.

· La vinculació entre la persona que té el títol de competència professional i l’empresa titular de l’activitat empresarial serà real i efectiva. S’exigirà una vinculació laboral a jornada complerta i el desenvolupament de tasques de supervisió a totes les àrees de l’empresa. Aquesta nova figura s’anomenarà gestor de transport. Els empresaris individuals que ja estiguin operant en l’actualitat disposaran d’un règim transitori en aquest punt per la vinculació laboral del gestor del transport.

· El nou ROTT també implica la desaparició de la tarja de transport física, que passarà a ser electrònica i visada d’ofici per la pròpia administració.

A la sessió i van participar una trentena de representants d’empreses agremiades i professionals del sector.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa