Pimec reclama la B-40 i millorar la xarxa ferroviària a la comarca

Antoni Cañete anuncia un gran acte d’activisme empresarial l’11 de novembre, on convoca a totes les pimes i els autònoms del Vallès Occidental a participar-hi

El president de PIMEC, Antoni Cañete, ha visitat avui la comarca del Vallès Occidental i, en un esmorzar amb mitjans, ha destacat la importància d’un territori que és el motor industrial de Catalunya, Espanya i el sud d’Europa, i ha reclamat que les infraestructures siguin adequades al seu valor. En aquest sentit i atès que el ferrocarril representa el gruix de les inversions en infraestructures del Pla Nacional de Recuperació per optar als fons Next Generation EU (NGEU), ha reclamat que es millorin la xarxa i els serveis ferroviaris dins el Vallès Occidental i també de la comarca amb el Maresme, Barcelona i el Baix Llobregat, inclòs un nou túnel amb la ciutat Comtal.

A més, considera que les inversions ferroviàries no haurien d’excloure obres viàries, com l’acabament de la B-40, ni la millora de la Ronda Est entre Sabadell i Castellar del Vallès, imprescindible per a millorar la mobilitat a la comarca. En un territori amb un índex tan alt de mobilitat laboral diària, PIMEC reclama una resposta conjunta de les administracions públiques, les empreses i societat civil per donar una resposta adequada a les necessitats de mobilitat, que també sigui “una aposta decidida per la sostenibilitat i el desenvolupament respectuós amb el nostre entorn”, ja que segons Cañete, “resulta evident que la millora de les infraestructures de transport públic milloren la nostra resposta als reptes de futur”.

En la seva intervenció, el president de PIMEC Vallès Occidental, Josep Maria Catalán, ha destacat que la comarca compta amb una alta densitat de centres de treball i empreses, fets que produeixen una mobilitat elevada, i ha explicat que el transport públic també és una aposta per la mobilitat sostenible. Per això, ha demanat que les administracions financin una xarxa d’autobusos llançadora des de les estacions de tren fins als diferents polígons industrials, per tal de facilitar la mobilitat dels més joves i, per tant, afavorir la seva inserció laboral.

Mercavallès

Catalán ha demanat també que el Consell Comarcal del Vallès Occidental renovi quan abans la concessió administrativa del Mercavallès, una infraestructura que dona servei a centenars de petits comerços dels vallesos i la Catalunya Central, amb 300 treballadors directes i 4.500 indirectes. “Els empresaris no poden invertir més en aquest mercat sense la garantia de la seva continuïtat més enllà del 2022. La modernització de la instal·lació també s’hauria d’abordar de manera immediata, tot garantint que el mercat no aturarà la seva activitat durant les necessàries obres de millora”, ha afegit després d’explicar que “no només cal agilitzar la renovació de la concessió, sinó que calen inversions per tal el mercat segueixi sent un referent a nivell català en la distribució de fruita i verdura i que els paradistes puguin continuar la seva activitat”.

L’Aeroport de Sabadell

Davant el debat al territori sobre l’ampliació i millora de l’Aeroport de Sabadell, PIMEC reitera que es tracta d’una infraestructura única, el principal aeroport de formació de Catalunya i el segon a l’estat, amb un gran potencial per acollir vols corporatius i de càrrega. Per això, Catalán ha dit que convé estrènyer la seva relació amb el teixit industrial de la comarca, tot impulsant les activitats de reparació i manteniment aeronàutics. Per part seva, Cañete ha assenyalat que “com en el recent debat sobre l’ampliació de l’Aeroport d’El Prat, PIMEC aposta pel diàleg i l’entesa, proposant que els dos municipis afectats i AENA debatin sobre fórmules de compensació als veïns afectats, sempre respectant les minories mentre perseguim el bé comú.

Innovació, formació i petit comerç

“Vull destacar la importància que els ajuts directes i els fons europeus arribin a les pimes per construir un teixit industrial sòlid de futur, basat en la indústria i el comerç de proximitat”, ha conclòs Catalán després de fer una crida a les Administracions Públiques per tal que donin suport a les empreses en matèria d’innovació, digitalització i indústria 4.0. D’altra banda, ha manifestat la necessitat de poder donar suport al comerç i a les associacions de comerciants dels barris per poder garantir el model de comerç mediterrani, tot defensant que “es tracta de reforçar el model amb suport en matèria digital i logística per contrarestar el pes de les grans plataformes de venda online i les grans superfícies”. Finalment, el president de PIMEC al territori ha destacat l’entorn del coneixement que es desenvolupa al Vallès Occidental amb les principals universitats públiques i privades i amb centres tecnològics i d’innovació, com l’Eurecat, LEITAT i el Sincontró.

Vista al Vallès Occidental

Acompanyats l’adjunt a la presidència de PIMEC, Miquel Camps, el cap de gabinet de presidència, Jacint Soler, i el secretari territorial, Miquel Martínez, al llarg de la jornada es reuneixen amb la Comissió Executiva de la patronal al Vallès Occidental i amb els col·lectius sectorials per explicar el pla estratègic d’aquesta nova etapa de l’entitat, centrada en una acció d’activisme empresarial per posar les pimes al pont de comandament de l’economia. D’altra banda, també es troben amb diverses personalitats: Jordi Ballart, alcalde de Terrassa, Marta Farrés, alcaldessa de Sabadell, Eva Menor, diputada presidenta de l’Àrea de Desenvolupament Econòmic, Turisme i Comerç de la Diputació de Barcelona i alcaldessa de Badia del Vallès, Mireia Ingla, alcaldessa de Sant Cugat, Xavier Garcés, vicepresident del Consell Comarcal, entre d’altres. Al llarg de la jornada, també han participat els següents membres de la patronal: els vicepresidents de PIMEC Vallès Occidental, Carlos Rodriguez, Xavier Pujol, i Miquel Àngel Salazar, el president de PIMEComerç al territori, Xavier Oliver, i el president de PIMEC Joves al Vallès Occidental, Alberto Rodilla.

Nou comentari