Una de les zones que el govern vol millorar per afavorir la mobilitat dels barris més de l'est
Una de les zones que el govern vol millorar per afavorir la mobilitat dels barris més de l’est | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

Isaac Albert, tinent d’alcalde, ha manifestat a Món Terrassa que el polígon industrial de Santa Eulàlia es farà més permeable. El regidor explica que hi ha un vessant comercial, a la carretera de Montcada, i un d’habitatges, a més d’una gran avinguda com és Glòries Catalanes. L’Ajuntament pretén millorar-lo i incorporar-lo més a la trama urbana.

“Hi ha un problema que són els desnivells, però crec que hi podem trobar solucions. És un polígon que el veïnat té molt interioritzat. N’hi ha un altre amb una situació semblant, que és el d’Ègara, amb frontal al passeig del 22 de Juliol. Cal que Xúquer, per exemple tingui una major connexió amb la resta de la ciutat. i Ègara penso que també. I això sense perdre metres comercials i industrials”.

Com ho faria? El portaveu d’ERC a l’Ajuntament afegeix que l’aposta del govern és “connectar millor els polígons amb la trama urbana, fins i tot, es pot donar un nou ús a determinades naus buides. Pot haver-hi noves activitats. Volem humanitzar-los. Amb la zona de les Arenes, el que portàvem al programa és unir dos barris, apropar-los. Fa frontera però hi viu molta gent nova i jove. Cert, es pot agafar el tren, la Renfe, però anar a peu fins barris més interiors es fa complicat, i és només per un petit tram com és el que va paral·lel a la Renfe”.

Albert reconeix que avui en dia es tracta d’un espai avui fosc i mal organitzat, un caos per vehicles, ciclistes i vianants, i que no anima als veïns de l’est a passar-hi, i menys en hores nocturnes. “La gent de Les Arenes si ha d’anar al Centre ha d’agafar el cotxe”. Per això l’aposta passa per lligar-ho tot amb “un nou tractament de la carretera de Castellar. Sóc conscient del què representa un polígon industrial, però hem de fer un mix amb habitatges i nova indústria”.

Nou comentari