MónTerrassa
FGC diu que està preparat per assumir la gestió de Rodalies
El president de FGC, Ricard Font
El president de FGC, Ricard Font | ACN

!--akiadsense-->

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Ricard Font, ha dit aquest divendres que l’empresa pública està preparada per assumir la gestió de Rodalies si la Generalitat els ho mana.”El conseller (Damià Calvet) ens va dir, metafòricament: ‘Sortiu de la banqueta i poseu-vos a escalfar’. Si el Govern ens demana que fem front a aquest repte, ho farem”, ha assegurat en un esmorzar informatiu a l’Hotel Palace de Barcelona. En cas que es convertís en el gestor de la xarxa “al cap de 10 anys el canvi seria absolutament radical per les persones”, ha promès Font, que en tot moment ha assegurat que no vol “menystenir” els professionals de Renfe. A més, ha demanat una inversió pública estable i ha explicat que la companyia ferroviària catalana estudia presentar-se a concursos per operar a Occitània i al País Valencià i, d’aquesta manera, “millorar la mobilitat dels catalans”. No obstant això, Font ha tancat la porta a operar en qualsevol lloc del món que no tingui connexió amb Catalunya. “A nosaltres ens paguen els catalans per millorar la seva mobilitat”, ha reiterat.

Preguntat sobre què faria si es convertís en el president de Renfe, ha assegurat que col·laboraria amb l’administrador Adif per millorar vies, catenàries, les subestacions i tota la infraestructura. Alhora, ha afirmat que donaria “confiança” a tots treballadors de Renfe que les seves condicions com a treballadors públics serien “intocables”. “Els ciutadans no notarien res l’endemà però el que perseguiríem tots plegats és que al cap de 10 anys el canvi fos radical per a les persones”, ha augurat.

15 minuts de Terrassa a Barcelona

El president de l’empresa pública ha enumerat les directrius de l’agenda estratègica pensada fins al 2030 i ha posat l’accent en la millora de la sostenibilitat i de la qualitat de l’aire. Pel que fa als nous serveis que es plantegen tirar endavant en aquests deu anys, ha mencionat l’ampliació del túnel de la línia del Vallès que permeti reduir en 15 minuts els trajectes des de Sant Cugat, Terrassa o Sabadell a Barcelona; una línia ràpida a l’aeroport del Prat o un tren que uneixi Tarragona, Reus, Salou, Vilaseca i Cambrils.

Un altre “repte” al qual s’ha referit és aprofitar part de l’espai que es va obrir amb la tuneladora de la línia 9 del metro per millorar la distribució urbana de paqueteria. “Les estacions de ferrocarrils són immensos, en el futur els podríem omplir”, ha dit. Font també ha recordat que FGC necessita “estabilitat en la inversió” i ha assegurat que tots els projectes que volen dur a terme, com ara l’intercanviador que uneixi les vies del Vallès i Llobregat-Anoia a Barcelona, han de formar part del contracte programa amb el Govern, que té una quantia de 180 milions d’euros anuals. “No volem costar ni un euro més ni un euro menys del que hem costat en els darrers deu anys”, ha apuntat.

Nou comentari

Comparteix