MónTerrassa
Empreses catalanes han desenvolupat 115 accions de Promoció Internacional
  • CA
x
Una delegació durant la Missió Comercials a Costa d’Ivori i Senegal | CECOT

Fins a divuit entitats empresarials catalanes promouen i participen en un Pla conjunt de Promoció Internacional (PPI) que va iniciar-se l’any 2001 i que des de la seva posada en marxa ha anat incrementant les accions de difusió, promoció i gestió de contactes i visites comercials d’empreses amb altres empreses, entitats o delegacions comercials d’altres països amb l’objectiu d’ajudar-les a establir relacions comercials o acompanyar-les en el plantejament de processos d’internacionalització, sobre tot en el cas de les pimes.

El PPI de 2018 ha tancat amb un volum d’accions i participants que el col·loquen just darrera de la Cambra de Barcelona. De les 115 accions impulsades i desenvolupades en el PPI s’han beneficiat 473 participants, un 31% més que l’any 2017 on la participació va ser de 361 representants d’empresa. La distribució dels participants per províncies va ser del 89% de Barcelona, 5,28% de Girona, 2,11% de Tarragona i 1,70% de Lleida. En el còmput global de les accions la presència femenina ha estat d’un 33,4%.

Entre les accions destaquem les 12 Missions Comercials dutes a terme a Algèria i Marroc; EEUU; Costa d’Ivori i Senegal; Xina; Mèxic i Canadà; Perú i Paraguai; Polònia; Rússia; Brasil i Xile; Emirats; Myanmar i Tailàndia i, finalment, a Equador i Colòmbia. En aquest cas de les missions comercials ha incrementat la participació de dones, un 36% dels participants totals, en relació a l’any anterior. Totes aquestes accions han comptat amb l’ajut d’ACCIÓ.

Més enllà del també increment del nombre de jornades i sessions informatives, destaca el fet que el programa de Cupons a la internacionalització d’ACCIÓ gestionats per les entitats del PPI ha vist doblat el nombre de peticions per part de les empreses, passant de 30 sol·licituds l’any 2017 a 65 sol·licituds l’any 2018. Aquest programa que permet contractar serveis professionals d’experts en exportació subvencionats i oferts per proveïdors acreditats per les entitats acreditades, està condicionat a que les empreses posin en marxa un projecte d’iniciació a l’exportació i exportin menys del 15% de la facturació del darrer exercici. Ja s’han aprovat pràcticament la totalitat de les sol·licituds de les empreses presentades a través del PPI 2018.

Una altra fita assolida pel PPI 2018 ha estat la posada en marxa de tres grups d’exportació: un Grup d’Exportació a França per Subcontractació; un Grup d’Exportació també a França però en aquest cas per Sector Industrial i un tercer Grup d’Exportació per Marroc. Els Grups dExportació estan formats per tres o quatre empreses fabricants de productes o serveis complementaris, que liderats per un director comercial volen iniciar o consolidar la seva presència en un mercat objectiu aprofitant les sinèrgies creades entre elles. Aquest sistema permet una reducció en les despeses dintroducció al crear un xarxa de distribució en el país objectiu, i tot i que no sempre es dona en el primer any, ha permès ja linici de les vendes a varies de les empreses participants en els grups.

Durant el 2018 quatre empreses han comptat amb l’acompanyament personal d’un delegat a Mèxic (3) i EEUU (1) per introduir-se en els mercats, realitzant un pla de treball pactat per les empreses i aquests delegats. La durada habitual de les empreses en aquest tipus de Programa denominat El Meu Delegat és d’un any, si bé hi ha empreses que s’hi estan més temps. Donat els bons resultats d’aquest programa, l’any 2018 s’ha fet un esforç per incorporar nous delegats en mercats potencials com ara Costa d’Ivori, Colòmbia i Equador de qui s’espera començar a obtenir resultats en aquest any 2019.

El PPI 2018 impulsat per aquestes organitzacions empresarials catalanes també ha dut a terme programes com el de Trobades amb Agents Comercials, que ha permès a les empreses entrevistar-se amb agents comissionistes multicartera amb experiència en el sector d’activitat de cada empresa perquè puguin representar-la en aquest cas en el mercat alemany o portuguès per consolidar les vendes en aquests països. Un altre programa desenvolupat, amb la participació de cinc firmes catalanes és el Programa Èxit Empresa que té com a objectiu incrementar la presència de les empreses en el/s mercat/s internacionals on ja està operant.

Les entitats ja han posat en marxa el PPI per 2019 amb un volum d’accions similars al 2018 i amb un programa de disset Missions Comercials amb noves destinacions com Costa Rica, Panamà, Kenya, Vietnam o Nova Zelanda que començarà el mes d’abril amb Mèxic-Costa Rica.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa