MónTerrassa
Empresaris de Terrassa volen el sistema de vinyeta a les autopistes
Un plenari de la Cambra de Terrassa | Cambra Terrassa

!--akiadsense-->

La Cambra de Terrassa considera que la implantació del sistema de vinyeta com a alternativa al model actual de peatges afavoriria la competitivitat empresarial. Els empresaris asseguren que milloraria els problemes derivats de la congestió de certes vies d’alta capacitat i d’autopistes i contribuiria a reduir la durada dels desplaçaments, així com millorar la gestió dels terminis de lliurament de material en el cas de les empreses de transport de mercaderies. Aquestes són les principals conclusions d’un sondeig que l’entitat ha dut a terme entre les empreses de la seva demarcació durant el mes de maig després de l’anunci fet pel Govern d’implantar a Catalunya aquest sistema tarifari.

El col·lectiu també valora de forma positiva l’oportunitat que brindaria el nou mecanisme “per donar resposta a una política efectiva de manteniment de les infraestructures viàries”, al mateix temps que considera que “podria actuar com a incentiu a l’hora de redistribuir el destí les inversions en manteniment de les vies en funció de l’ús i el flux de transit que generen”. La majoria dels empresaris de la demarcació de Terrassa que han donat la seva opinió, un 86,4% dels quals es declaren coneixedors de la iniciativa, creuen que el canvi de model contribuiria a afavorir la competitivitat de l’empresa ja que, “a més a més de reduir costos, permetria universalitzar l’ús de les vies ràpides i descongestionar les vies secundàries, agilitzar el flux del trànsit i reduir la durada dels desplaçaments, així com millorar la gestió dels terminis de lliurament de material en el cas de les empreses de transport de mercaderies”.

Si bé la majoria dels empresaris que han participat en el sondeig aplaudeix la iniciativa perquè contribuirà a afavorir la seva activitat amb unes condicions de l’entorn més favorables, també expressen que caldria definir l’impacte que, en termes de costos, aquesta mesura podria suposar per a les empreses i particulars que utilitzin aquestes vies de forma ocasional i, al mateix temps, valorar la seva implementació com un estímul per aplicar polítiques de millora en el servei del transport públic. La nova modalitat de tarifa plana- coneguda com a vinyeta– que planteja el Govern està en fase d’estudi, i proposa un sistema de pagament únic que podria costar entre 40 i 110 euros anuals, amb una projecció mitjana al voltant dels 70 euros l’any per als turismes.

Nou comentari

Comparteix