MónTerrassa
El Covid-19 impulsa la creació d’un registre dels comerços de Terrassa

La regidora de Comerç de l’Ajuntament de Terrassa ha estat ben activa des de l’inici del Decret d’Alarma per intentar ajudar un dels sectors més afectats per la crisi sanitària. L’obligat tancament de la gran majoria d’establiments ha provocat la necessitat d’incrementar l’assessorament directe als petits emprenedors i plantejar-se diverses mesures per revertir la situació un cop el confinament finalitzi.

Fins al moment, s’han realitzat més de 300 atencions des del departament, el qual també s’ha encarregat de repartir mascaretes a tots aquells comerços essencials que sí que han pogut obrir. “Hem pogut repartir més de 16.000 mascaretes per tota la ciutat, gràcies a la compra que vam fer en un primer moment i després a les aportacions fetes per entitats i empreses de la ciutat”, ha remarcat la regidora Jennifer Ramírez en la comissió informativa realitzada aquesta setmana. La distribució de mascaretes ha anat acompanyada també d’una campanya informativa sobre mesures de protecció. S’ha pogut arribar a 700 comerços de la ciutat.

Ramírez destaca que una de les principals dificultats que s’han trobat des de l’Ajuntament és que no es disposa d’un registre “de la ciutat viva. Un inventari de tots els comerços que tenim a la ciutat i quina tipologia tenen”. Així, l’única opció ha estat que els tècnics que han repartir les mascaretes hagin hagut de fer un “carrer a carrer, porta a porta”, amb la qual cosa s’ha dilatat més l’acció i es corria el risc de deixar algú enrere. Com a mesura per evitar que això torni a passar en un futur, des de la regidoria de Comerç s’ha lliurat en aquests establiments un formulari per tal que introdueixin una informació bàsica per poder fer una base de dades dels negocis oberts a la ciutat amb quines característiques tenen i quins serveis ofereixen. Aquesta és la primera fase o la fase inicial d’un procés que encara s’ha d’acabar de concretar però que pretén tenir una radiografia molt més acurada del sector.

Mesures per reactivar el sector

La limitació de l’horari de tancament, fins a les 21h, ha ajudat a reduir l’aglomeració de persones al carrer, ha estat una mesura dissuassòria. Tenim constància que hi haurà establiments que un cop finalitzi l’emergència sanitària ja no tornaran a obrir. Des del govern som conscients que ja hi havia gent que tenia dificultats prèvies per sobreviure abans de la crisi, tot i així, també veiem una escletxa positiva en el fet que s’ha tornat a comprar als establiments de proximitat, de barri. Des de la regidoria hem fet una crida a la moratòria del lloguer dels locals comercials, aquells propietaris que ho facin tindran una bonifació en la part proporcional de l’IBI, aquesta mesura juntament amb la taxa de residus o de via pública en ús de terrasses i bars, encara es troben en estudi. L’objectiu de les diferents mesures és per ajudar a la reactivació econòmica del sector, el qual haurà de fer front a tot un seguit de despeses sobrevingudes i que no volem que es trobin ofegats i amb manca de liquiditat.

Nou comentari

Comparteix