MónTerrassa
Compromís d’Endesa de millorar la xarxa de subministrament a Terrassa
  • CA

En la reunió telemàtica celebrada aquest dimecres entre l’Ajuntament de Terrassa i els responsables de la companyia elèctrica Endesa, s’ha acordat iniciar el treball conjunt per a la millora de l’estat de la xarxa de subministrament de la ciutat. Per al proper any 2021, la companyia s’ha compromès a realitzar a Terrassa una major inversió, el doble que la realitzada l’any passat, centrada concretament en la renovació de trams de la xarxes de mitja i baixa tensió; la renovació d’unitats transformadores; així com en la millora de centres de telecontrol. A més, també es preveu l’inici a la ciutat d’un un nou sistema que permetrà monitoritzar la xarxa de baixa tensió i, així, detectar sobrecàrregues poguessin arribar a produir-se.

Aquests han estat els principals acords als que s’han arribat després de la celebració de la reunió a la que ha assistit la tinenta d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Lluïsa Melgares, i el regidor de Medi Ambient, Sostenibilitat i Energia, Carles Caballero, amb la directora general d’Endesa, Isabel Buesa, i altres representants de la companyia. Aquesta reunió és fruit de la demanda realitzada per part municipal a la companyia, arrel de les incidències registrades a la ciutat des del passat mes de desembre, i la reclamació per a poder disposar d’informació i motius dels talls produïts. Des de l’Ajuntament s’ha exposat la necessitat de poder disposar d’informació sobre l’estat de la xarxa de distribució a la ciutat, així com establir mecanismes i canals d’actuació i comunicació que puguin actuar de forma preventiva i no reactiva, en la mesura de millorar el servei prestat a la ciutadania. En aquest sentit, ambdues parts han acordat iniciar en les properes setmanes una Taula de Coordinació tant per analitzar els casos de talls patits a la ciutat, com per a preparar les diferents actuacions acordades a la ciutat aquest any i els propers.

Des de l’Ajuntament de Terrassa, a més, s’ha habilitat un servei específic d’informació i suport per poder rebre els avisos de veïns i veïnes que pateixin un tall de subministrament elèctric i poder informar a les persones abonades davant les incidències en el subministrament elèctric. El telèfon, que és gratuït i que estarà operatiu a partir de demà dijous, és el 900 87 71 50. L’horari d’atenció serà de 9 h a 1 h de la matinada, inclosos els caps de setmana. De 9 h a 19 h, l’atenció es realitzarà des del servei de Polítiques Socials d’Habitatge i, entre les 19 h i la 1 h i els caps de setmana, ho farà l’empresa IMESAPI.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa