!--akiadsense-->
Una clienta de l’antiga Catalunya Caixa ha denunciat a través de l’oficina del consumidor la pèrdua d’una transferència de 1.225 dòlars arran del procés d’integració d’aquesta entitat amb el BBVA. Segons va avançar Eix Diari i ha pogut confirmar l’ACN, Mireia Colom, traductora de professió, esperava l’ingrés d’aquests diners en concepte d’una factura cobrada a un client de Nova York. A mitjans de setembre, l’emissor va fer la transferència, rebent el comprovant conforme s’havia realitzat correctament. A dia d’avui, però, els diners no consten ni al compte corrent de Nova York ni al de Mireia Colom, on havien d’arribar. Des del BBVA, asseguren que els diners no s’han perdut i senyalen que el banc emissor va utilitzar un codi incorrecte. L’entitat garanteix que esta fent “les gestions oportunes” per recuperar els 1.225 dòlars en breu.
“Em sento indignada i estafada”, assegura Mireia Colom a l’ACN. Aquesta veïna de Vilanova i la Geltrú amb compte corrent en una oficina del BBVA a Terrassa (abans, de Catalunya Caixa), està pendent de rebre un ingrés de 1.225 dòlars fet des d’un banc americà el dia 12 de setembre. A principis d’aquell mes ja hi va haver una primera transferència fallida perquè l’ingrés va coincidir exactament amb els dies del procés d’integració de les dues entitats bancàries i el sistema informàtic va rebutjar l’operació. Posteriorment, però, l’ingrés es va fer de nou, amb un comprovant Swift que certifica que els diners es van enviar de forma correcta.
Colom ha utilitzat aquest comprovant per reclamar els diners al BBVA, a qui ha instat a rastrejar l’operació per localitzar on és l’import de la transferència. L’explicació que li proporciona l’entitat financera després de diverses gestions, i que han confirmat fonts del BBVA a l’ACN, és que hi ha hagut una errada amb el codi Swift: el banc emissor va utilitzar un codi caducat, sense tenir en compte que la numeració havia variat arran de la integració de Catalunya Caixa. Ella, però, no ho accepta. “Si ells han canviat el Swift i no l’han vinculat bé, no ho hem d’assumir ni jo ni el meu client”, protesta.
Al mateix temps, Mireia Colom recorda que fa dos anys que manté una relació laboral amb el client de Nova York que li ha fet la transferència que ara s’ha extraviat. Per aquest motiu, considera que el BBVA podria haver agilitzat les gestions, consultant l’històric de moviments bancaris per determinar on eren els diners de l’ingrés del passat mes de setembre.
L’afectada explica que inicialment va fer una reclamació a través dels serveis d’atenció al client de Catalunya Caixa i del BBVA, i també va tramitar una denúncia a l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) de Vilanova i la Geltrú. Colom assegura que les entitats financeres han deixat de respondre les seves consultes. En canvi, fonts del BBVA asseguren que ja s’ha iniciat el procediment per abonar els diners extraviats, i que així s’ha fet saber a l’afectada a través d’una carta postal, la qual Mireia Colom encara no ha rebut.
Colom adverteix que, com a màxim, oferirà un mes de termini per a què es materialitzi l’ingrés. Si a finals de novembre, els 1.225 dòlars no consten al seu compte corrent, assegura que s’adreçarà al Defensor del Client, al Banc d’Espanya i als jutjats. “Potser si fossin 50 euros abandonaria la batalla, però són 1.200 dòlars”, exclama, insistint que aquests diners condicionen l’economia familiar per poder afrontar el lloguer del pis i el menjador escolar.