MónTerrassa
Catalunya Caixa-BBVA li extravia 1.200 dòlars a una clienta de Terrassa
  • CA
BBVA | IG

!--akiadsense-->

Una clienta de l’antiga Catalunya Caixa ha denunciat a través de l’oficina del consumidor la pèrdua d’una transferència de 1.225 dòlars arran del procés d’integració d’aquesta entitat amb el BBVA. Segons va avançar Eix Diari i ha pogut confirmar l’ACN, Mireia Colom, traductora de professió, esperava l’ingrés d’aquests diners en concepte d’una factura cobrada a un client de Nova York. A mitjans de setembre, l’emissor va fer la transferència, rebent el comprovant conforme s’havia realitzat correctament. A dia d’avui, però, els diners no consten ni al compte corrent de Nova York ni al de Mireia Colom, on havien d’arribar. Des del BBVA, asseguren que els diners no s’han perdut i senyalen que el banc emissor va utilitzar un codi incorrecte. L’entitat garanteix que esta fent “les gestions oportunes” per recuperar els 1.225 dòlars en breu.

“Em sento indignada i estafada”, assegura Mireia Colom a l’ACN. Aquesta veïna de Vilanova i la Geltrú amb compte corrent en una oficina del BBVA a Terrassa (abans, de Catalunya Caixa), està pendent de rebre un ingrés de 1.225 dòlars fet des d’un banc americà el dia 12 de setembre. A principis d’aquell mes ja hi va haver una primera transferència fallida perquè l’ingrés va coincidir exactament amb els dies del procés d’integració de les dues entitats bancàries i el sistema informàtic va rebutjar l’operació. Posteriorment, però, l’ingrés es va fer de nou, amb un comprovant Swift que certifica que els diners es van enviar de forma correcta.

Colom ha utilitzat aquest comprovant per reclamar els diners al BBVA, a qui ha instat a rastrejar l’operació per localitzar on és l’import de la transferència. L’explicació que li proporciona l’entitat financera després de diverses gestions, i que han confirmat fonts del BBVA a l’ACN, és que hi ha hagut una errada amb el codi Swift: el banc emissor va utilitzar un codi caducat, sense tenir en compte que la numeració havia variat arran de la integració de Catalunya Caixa. Ella, però, no ho accepta. “Si ells han canviat el Swift i no l’han vinculat bé, no ho hem d’assumir ni jo ni el meu client”, protesta.

Al mateix temps, Mireia Colom recorda que fa dos anys que manté una relació laboral amb el client de Nova York que li ha fet la transferència que ara s’ha extraviat. Per aquest motiu, considera que el BBVA podria haver agilitzat les gestions, consultant l’històric de moviments bancaris per determinar on eren els diners de l’ingrés del passat mes de setembre.

L’afectada explica que inicialment va fer una reclamació a través dels serveis d’atenció al client de Catalunya Caixa i del BBVA, i també va tramitar una denúncia a l’OMIC (Oficina Municipal d’Informació al Consumidor) de Vilanova i la Geltrú. Colom assegura que les entitats financeres han deixat de respondre les seves consultes. En canvi, fonts del BBVA asseguren que ja s’ha iniciat el procediment per abonar els diners extraviats, i que així s’ha fet saber a l’afectada a través d’una carta postal, la qual Mireia Colom encara no ha rebut.

Colom adverteix que, com a màxim, oferirà un mes de termini per a què es materialitzi l’ingrés. Si a finals de novembre, els 1.225 dòlars no consten al seu compte corrent, assegura que s’adreçarà al Defensor del Client, al Banc d’Espanya i als jutjats. “Potser si fossin 50 euros abandonaria la batalla, però són 1.200 dòlars”, exclama, insistint que aquests diners condicionen l’economia familiar per poder afrontar el lloguer del pis i el menjador escolar.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: elcaesar a novembre 02, 2016 | 08:03
    elcaesar novembre 02, 2016 | 08:03
    jua jua jua jua !!!! la culpa de New York !!! jua jua jua , código swift caducado jua jua jua !!!!, vamos ni pu.. idea, mas vale que miren sus cuentas transitorias... la integración BB BV fue un desastre total, mucho mejor con Argentaria pero ahora vuelta a las andadas.
  2. Icona del comentari de: Narcís ( d'aquestes coses es tenen d'ocupar la mateixa CUP .. i dels dentistes i dels registradors de la propietat i dels notaris i de les assegurances i de . . . . . . tot allò que fum el dia a dia dels ciutadans per l'abús i la prepotència!) a novembre 02, 2016 | 08:05
    Narcís ( d'aquestes coses es tenen d'ocupar la mateixa CUP .. i dels dentistes i dels registradors de la propietat i dels notaris i de les assegurances i de . . . . . . tot allò que fum el dia a dia dels ciutadans per l'abús i la prepotència!) novembre 02, 2016 | 08:05
    No té perquè dir ' condicionen ' res .. a ningú l'importa ( son seus i punt àdhuc l'haurien d'indemnitzar!)! PD: renoi, si fos a l'inrevés .. ella no hi hagués complit amb un pagament a aquest banc!
  3. Icona del comentari de: pepe a novembre 02, 2016 | 10:04
    pepe novembre 02, 2016 | 10:04
    Si ho hagues estafat 1200 Euros algu ja seria al jutjat, ara un banc no, aquest els sortira gratis estafar.
  4. Icona del comentari de: Pedro a novembre 02, 2016 | 10:24
    Pedro novembre 02, 2016 | 10:24
    Una entidad que cuida el cliente, primero abona y luego busca,este seria el comportamiento adecuado.
  5. Icona del comentari de: 2+2=4 a novembre 02, 2016 | 10:46
    2+2=4 novembre 02, 2016 | 10:46
    Declara el guanys per la relació laboral amb el clientadels EE.UU ? Aquí, als EE.UU. o potser no la fa ?
  6. Icona del comentari de: Bepo a novembre 02, 2016 | 11:05
    Bepo novembre 02, 2016 | 11:05
    Algú ha preguntat a Narcís Serra si els ha vist?
  7. Icona del comentari de: Casanova a novembre 02, 2016 | 11:24
    Casanova novembre 02, 2016 | 11:24
    Decadència i mort de Catalunya Caixa.
  8. Icona del comentari de: kkwet a novembre 02, 2016 | 16:48
    kkwet novembre 02, 2016 | 16:48
    Pagarà els impostos on estigui empadronada i tingui la residència, igual que qualsevol empresa o professional que treballi (i facturi) per a empreses estrangeres. Perquè per a tu fer factures a l'estranger és sinònim de ser un delinqüent? Fotem a tothom que exporti a la garjola... per si de cas?Jo en faig tot sovint (de factures a l'estranger) i pago els impostos on correspongui, com la immensíssssima majoria de la gent. Ets força capsigrany (t'estic escrivint des de Suècia i sé de què parlo)
  9. Icona del comentari de: erik a novembre 02, 2016 | 20:22
    erik novembre 02, 2016 | 20:22
    soc l'unic a qui li sembla una noticia molt irrellevant. l'he llegit per veure si hi havia suc, pero que va.
  10. Icona del comentari de: Mireia Colom Brossa a novembre 07, 2016 | 10:46
    Mireia Colom Brossa novembre 07, 2016 | 10:46
    Gràcies a tots pels vostres comentaris. Evidentment que declaro els meus guanys de la relació laboral que mantinc amb el meu client estranger, i t'asseguro que al cap de l'any pago una bona quantitat de diners. La rellevància de la noticia (que els bancs ens roben a la cara) la deixo a la consideració de cadascú. Per mi aquesta pèrdua sí és rellevant. I molt. Potser ens haurien de tocar a tots la butxaca una mica de manera injustificada, a veure com reaccionariem.

Respon a pepe Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa