Els catalans preveuen gastar en la tornada a l’escola dels seus fills 278 euros de mitjana, un 45% més que el curs passat, segons l’estudi Estacional de l’Observatori Cetelem, unitat d’estudis de BNP Paribas Personal Finance.

No obstant això, el 66% dels enquestats té la intenció de gastar el mateix (van ser el 59% el 2020); el 18% pensa gastar més en aquestes compres, “lleugerament per sobre de l’any anterior”, i hi ha un descens de 8 punts percentuals entre els que preveuen un desemborsament inferior al de 2020, segons un comunicat d’aquest divendres.

Respecte a hàbits de compra, el 42% seguirà comprant productes educatius a la botiga física, com abans de la pandèmia, “amb un descens respecte a anys anteriors”; el 32% comprava material escolar en botigues físiques però amb la situació sanitària ho farà en línia (1 punt més que el 2020), i el 26% ja comprava per Internet i seguirà fent-ho (2 punts més).

Quant als productes més demandats en aquest període, destaquen els llibres (50%, 4 punts més que el 2020), el material escolar pròpiament dit (48%, 2 punts més) i la roba (32%, 2 punts menys).

Aquest any puja la intenció de despesa en mascaretes i gels desinfectants de cara a la tornada a l’escola: “Aproximadament la meitat dels pares” opinen que la compra d’aquests materials suposarà més desemborsament que el curs passat.

Les dades es basen en una enquesta en línia d’Invesmarket amb 1.000 enquestes a majors de 18 anys a Espanya, amb un error mostral d’un +/- 3,16% per a dades globals, segons l’estudi.

L’Observatori Cetelem publica quatre informes anuals (Motor, Consum Europa, Consum Espanya, e-Commerce), a més d’edicions mensuals, i estudis temàtics específics i estacionals.

Nou comentari