MónTerrassa
La campanya dels Vals al 50% per incentivar el comerç local treu bona nota
  • CA

La campanya dels Vals al 50% per incentivar el comerç local ha tret molt bona nota. Aquest Nadal, la Cambra de Comerç i Indústria de Terrassa i comarca va impulsar una iniciativa amb la qual es volia impulsar l’activitat socioeconòmica de la ciutat. Va ser així com es va arribar a un acord amb els ajuntaments de Terrassa, Rubí i Castellbisbal per posar en marxa “Terrassa Val Molt!“, “Rubí s’ho Val” i “CastellbisVals”, respectivament.

Les tres campanyes de promoció comercial van consistir, gràcies a les aportacions municipals, en l’emissió de vals de 5 i 10 euros que els ciutadans van poder adquirir pel 50% del seu valor i bescanviant-los en les seves compres en comerços i establiments de les respectives localitats. Així, per exemple, a Terrassa, a poques setmanes de posar-se a la venda, ja s’havien esgotat els 100% dels vals, un total de 57.600, dels quals 38.400 tenien un valor de compra de 5 euros, i 19.200 tenien un valor de 10 euros. L’Ajuntament havia destinat una partida que vorejava els 250 mil euros.

Un 4 sobre 5 de valoració de la campanya dels vals

Un cop finalitzada la promoció, la Cambra ha realitzat un enquesta de valoració entre els comerços i usuaris participants. Els resultats, afirmen, han estat “de molt alta satisfacció” per ambdues parts. Així, i emprant el barem 0-5, el 87,3% dels comerços de Terrassa han valorat la seva satisfacció amb una nota igual o superior a 4, percentatge que a Rubí s’ha situat en el 60% i en el 80% a Castellbisbal. Pel que fa a consumidors, els percentatges han estat de 96,8% a Terrassa, 84,8% a Rubí i el 92,6% a Castellbisbal.

A la pregunta si la campanya ha contribuït a l’increment de les seves vendes, les respostes han estat molt positives, així un 89,7% de comerços de Terrassa, un 72% a Rubí i un 73% a Castellbisbal han manifestat que l’activitat comercial els ha augmentat gràcies a la campanya i, en la meitat dels casos aquest increment es valora com a destacat. Els enquestats també han valorat molt satisfactòriament la “senzillesa” de l’operativa i consideren que es tracta d’una bona iniciativa per fomentar el comerç local i de proximitat. “Comerços i compradors esperen que es tornin a repetir a curt termini”, avancen des de la Cambra.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa