MónTerrassa
La Cambra de Terrassa ataca el conseller de Sabadell per la B-40
  • CA

La Cambra de Comerç de Terrassa ataca el conseller d’Infraestructures Juli Fernández per la seva negativa, per activa i per passiva a fer la Ronda Nord, o cosa que és el mateix, el perllongament del Quart Cinturó fins a Sabadell. Autovia Orbital, IV Cinturó, Ronda Vallès o B-40 són altres noms emprats per denominar aquesta via de gran capacitat. Si els terminis es compleixen, la que ja es coneix com a una obra de la Seu -d’aquelles que es comencen, però mai s’acaben-, a finals de l’any 2023 es posarà en marxa el tram entre Terrassa i Viladecavalls. Que se sumarà a l’actual en funcionament, entre Can Trias i el Pla del Bon Aire.

Nacho Navarro

El rebuig total d’ERC

Tot i el consens entre Terrassa, Sabadell i Castellar, el Ministeri de Transports i la Generalitat de Catalunya, el Govern va decidir no participar en l’acte en què s’havia de presentar l’entesa, i que establia que l’Estat posava els diners i el Govern traçava el recorregut de la via. Esquerra Republicana des que es va posar la primera pedra de l’autovia, i abans, ha mostrat el seu rebuig total.

Nacho Navarro, vicepresident segon, va ser el primer a fer les crítiques en el tradicional esmorzar de Nadal de la institució amb els mitjans de comunicació. “Pel que fa a la B40 l’actual conseller d’Infraestructures Juli Fernández ja ha mostrat que no hi està d’acord. Parlarem amb ell setmanes vinents per redirigir la situació. Volem finalitzada la B40”. Nacho Navarro va anar més enllà, i va reblar que la seva proposta és fer-la arribat fins a Granollers, com es preveia inicialment. Tot i això, va reconèixer que aquesta opció sembla ja més quelcom del passat que del present o del futur.

Interessos de tothom i no de Sabadell

El president Ramon Talamàs, va demanar a Juli Fernàndez, exalcalde republicà de la cocapital del Vallès Occidental, la tramitació de la Ronda Nord entre Terrassa i Sabadell. “L’honorabilitat l’obliga a contemplar els interessos globals, no els de Sabadell, ha de sortir de paradigmes que tenen una lògica local”. “Què hem de fer amb els 60.000 habitants que cada dia creuen de Terrassa a Sabadell i viceversa i amb els embussos?”. El president creu que una alternativa ferroviària seria posposar la solució “30 anys més”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa