Bogeria per aconseguir els Vals de Nadal. Un any més, la campanya de descomptes per comprar en comerços de Terrassa ha estat un èxit. Amb menys de dues hores s’han volatilitzat. Aquest dimarts, dia 2 de desembre, s’havia anunciat per mar, terra i aire que s’iniciava una nova edició d’una iniciativa impulsada des de la Cambra de Comerç amb l’Ajuntament de Terrassa. Després de quatre edicions, tothom s’esperava que aquesta tornés a causar sensació.
Tanmateix, un cop més s’ha superat les expectatives. S’havien obert dues franges horàries, a les 9 del matí i a les 4 de la tarda, per donar opcions a tothom i intentar repartir millor les oportunitats i el nombre de persones beneficiàries. Una hora després de cada torn, els terrassencs que han intentat accedir-hi -o que finalment han aconseguit deixar de ser a la cua i se’ls ha redirigit a l’espai de compra- s’han trobat amb el cartell de “Exhaurit”.

I això que la quantitat de vals que s’havien posat a disposició era de 57.600 unitats. D’aquests, 38.400 tenen un valor de 5 euros, mentre que 19.200 tiquets són per un valor de 10 euros. Recordem que el comprador només paga la meitat d’aquest preu per adquirir-lo. I que el programa està pensat perquè cada usuari només pugui comprar vals per un valor de compra de 60€ (30 abonats).
Queixes per llargues esperes sense recompensa
Des del Consistori i la Cambra de Comerç havien assegurat que volien arribar al màxim de ciutadania possible i, per això, s’havia tornat a millorar el sistema de compra, per evitar abusos i que una mateixa persona acumulés més vals dels permesos. Una d’aquestes accions era que els tiquets només estarien disponibles en compra digital, no presencial, després de detectar alguns mal usos. També s’ha incrementat les mesures associades al sistema de registre dels compradors.
Tanmateix, això no ha evitat que en menys de dues hores els vals desapareguessin, deixant a centenars de persones amb la mel als llavis i sense poder gaudir d’aquesta promoció. Per a molts, els sembla que obtenir un d’aquests tiquets és missió impossible. Les queixes han començat a aparèixer a les xarxes socials, on la majoria recalca que s’ha passat més d’una hora fent la cua virtual per després quedar-se amb les mans buides. “He intentat accedir amb tres mòbils diferents i res, no hi ha hagut manera. Cada vegada em sortia un cartell que em deia que no estava acreditada o que les dades no s’acceptaven, i m’enviava de nou a la cua. És molt bèstia, això! Per a persones com jo que aquests vals ens ajuden a poder fer les compres de Nadal, i que ni llevant-me a les set del matí per ser la primera a ser davant de la pantalla, i així i tot no ho aconsegueixis, és una vergonya”, ha exclamat indignada la @pitufinagb, en un missatge a MónTerrassa.
No és l’única que li ha passat el mateix. En el perfil oficial de l’alcalde Jordi Ballart, en el post fet explicant el funcionament dels Vals, s’ha vist omplert de desenes de comentaris de terrassencs que expliquen una experiència similar. Sens dubte, la iniciativa causa furor i s’ha demostrat any rere any que és una bona pensada per animar a la compra als comerços locals, però encara no s’ha trobat la fórmula adequada perquè la gran majoria de persones que ho intenten puguin beneficiar-se’n.


