MónTerrassa
Tres noves propostes del Museu de Terrassa per al públic escolar

El Museu de Terrassa ha confeccionat la nova Guia d’Activitats Didàctiques per al curs 2023-2024, amb un programa que inclou un conjunt de propostes adreçades principalment al públic escolar, però obertes a totes aquelles persones interessades en conèixer el patrimoni de la ciutat. Enguany, el Museu de Terrassa impulsa un total de 53 activitats, amb una oferta que inclou visites, itineraris, tallers o activitats en llengua estrangera. Entre la programació de la guia per a aquest curs destaquen tres noves propostes adreçades a l’alumnat d’educació primària, secundària i educació especial:

– «Mites i heroïnes»: Es tracta d’una visita guiada que connecta, a través d’un joc, les creences dels nostres avantpassats amb els costums i tradicions actuals. L’activitat s’inicia amb una visita a l’exposició permanent del Museu sobre l’edat antiga per descobrir com era l’Ègara ibèrica i romana. A continuació, es descobriran quines eren les creences dels habitants de l’antiga Ègara romana; com eren els seus Déus i quins eren els seus mites.

– «Històries del Castell»: Es tracta d’una visita dinamitzada i teatralitzada al Castell Cartoixa de Vallparadís que permet descobrir els diferents períodes històrics, des de l’Edat Mitjana fins a l’actualitat, de manera divertida i participativa. Aquesta activitat permetrà donar a conèixer als personatges més importants que han passat per la història de la Quadra de Vallparadís des del segle XII fins al segle XXI. Per fer-ho, l’alumnat haurà de donar vida a diferents personatges que han estat claus en la història de Terrassa.

– «3D aixovars pel futur»: Aquesta activitat té dues parts: una que es desenvolupa a l’escola i l’altra a la Seu d’Ègara. Inicialment s’explica a l’alumnat què és un aixovar funerari i com les peces que l’integren ens han permès conèixer com eren, com vivien i com s’organitzaven els nostres avantpassats. A partir d’aquí, es planteja als nois i noies portar un objecte que sigui important a les seves vides per tal de crear un aixovar digital per explicar a les futures generacions com es vivia a Terrassa a principis dels segle XXI. En la segona sessió es fa una visita a la Seu d’Ègara per explicar les excavacions arqueològiques i el treball de recuperació i conservació dels vestigis del passat. Durant el recorregut, els i les participants tenen la possibilitat d’escanejar una de les peces que havia estat en mans d’una persona que va viure fa 2000 anys.

Visites guiades i tineraris

Al marge d’aquestes noves propostes, el Museu de Terrassa també organitza diferents visites a espais i elements patrimonials. Entre elles «Un castell de conte», «Una casa molt alegre» o «El conte de la Seu d’Ègara». D’altra banda, també s’han preparat diversos itineraris per la ciutat: «Itinerari Medieval», «Què hi pintes a la vila medieval?» o «Itinerari industrial». Una oferta didàctica a la que cal sumar també tallers com «Eines de foc», «La prehistòria a Terrassa» o «Un vitrall modernista».

A més, i durant el nou curs escolar, el Museu de Terrassa també organitza diferents activitats en llengua estrangera, com visites a la Casa Alegre de Sagrera, la Seu d’Ègara, el Castell Cartoixa de Vallparadís o la Torre del Palau en anglès o francès, entre d’altres propostes.

Trobareu més informació sobre les activitats educatives del Museu de Terrassa clicant aquí.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa