MónTerrassa
El Torrent de Ca n’Aurell en una imatge de no fa pas tants anys

La trobada dels torrents de la Maurina i de les Aimerigues, prop del pont de la carretera de Martorell, forma el torrrent de Ca n’Aurell, que rep el nom de la masia que hi havia a llevant, arran de la riba.

Segons recull el llibre de Joaquim Verdaguer “Rieres i torrents del terme de Terrassa”, seguint al llarg de l’avinguda de Joaquim de Sagrera, actualment transformat en transvasament, s’hi trobava el torrent del Batlle per l’esquerra, i el de la Cogullada, per la dreta.

El torrent, finalment, mena a la riera del Palau, prop de la rambleta del Pare Alegre, on hi ha actualment l’hotel Don Cándido. Antigament, era conegut com a torrent de ca n’Ametller.

El terme municipal de Terrassa presenta un relleu singular, en un extrem de la depressió del Vallès, sobre un pla inclinat lleugerament cap al sud i envoltat de serralades, erosionades per les aigües que hi brollen. En el seu viatge fins al mar han traçat una sèrie de camins, les rieres i torrents, de llits generalment secs i permeables.

La climatologia del territori, mediterrània, de fortes pluges estacionals, han propiciat unes revingudes que han configurat un relleu caracteritzat per alts i baixos i per una extensa xarxa hidrogràfica.

Torrent de la Teula

Situació geogràfica

Al nord-oest del municipi, entre la Serra de la Pineda i la Carena del Molinot, a l’alçada de les construccions de la Pineda, neix el Torrent de la Teula direcció a Can font de Gaià, per connectar poc després amb el Torrent del Gaià.

Accessos

Des del darrera de Can font de Gaià prenem una pista (tancada al trànsit rodat), a la nostra esquerra, en una petita clariana erosionada, direcció les fonts de la Roca i de la Teula.

Coordenades UTM: font Roca:

N: 4604305 E: 414562

Alçada:

300 / 625 m.

Interès

Alzinar dominant a l’àmbit del torrent. Afloraments rocallosos i punts d’aigua.

Valors a protegir // Vulnerabilitat

El bosc i el torrent. // Incendis.

L’espai

Torrent dominat per bosc d’alzinar que agafa amplitud en arribar al tram baix. Ressalts de roca i tolls d’aigua vora les fonts, li donen un caire més complert. Roures esparsos i pins a les parts altes. Les alzines sovint peus de rebrot. El sotabosc sobre llicorelles degrades format per bruc boal, galarà, vidiella, fatsia negre, etc.