L’esperit “creatiu”, la millor arma del pla de màrqueting turístic de Terrassa

Ajuntament i Diputació presenten un document amb sis "productes estrella", motor d'atracció d'un turisme responsable i sostenible

El Pla de Màrqueting Turístic de Terrassa, aprovat inicialment al Ple Municipal del passat mes de març i impulsat per l’Ajuntament i la Diputació, s’ha elaborat amb la col·laboració dels principals agents de la ciutat amb l’objectiu de situar Terrassa com a una destinació atractiva, sostenible, accessible i responsable. 

Aquest dimarts s’ha donat a conèixer en detall en què consisteix aquest pla -que contempla fins a 66 accions a fer- que analitza amb detall tots els potencials de la ciutat i com vendre’ls a fora creant un turisme responsable i sostenible. La marca que es vendrà portarà per lema “Terrassa, esperit creatiu” i és que “tenim moltes coses però l’esperit creatiu, la capacitat de  reinventar-nos i de superar moltes crisis que hem patit, ens destaca”, ha marcat el regidor de Turisme, Pep Forn. 

“Hem begut de tota la feina que s’havia fet ja anys enrere, i hem buscat el màxim de complicitats tant del món empresarial i civil, i dels grups polítics municipals. Perquè és un pla que beneficia a la ciutat i que era molt important comptar amb el suport de tothom”, ha explicat el regidor, que s’ha mostrat orgullós de l’elaboració d’un Pla inclusiu i compartit. Des de la Diputació, Francesc Vila, ha valorat la bona iniciativa de “mirar-se el mirall i redescobrir-se. És un repte, i la Diputació sempre hi donarà suport tant tècnicament com econòmicament”, i  ha recalcat que “es tracta no de competir amb Barcelona sinó de crear sinèrgies i potenciar tot el territori que tenim al seu voltant”. 

Perdre la timidesa

“Terrassa és la gran desconeguda, té un potencial enorme, i cal fer un pas de perdre la timidesa perquè té potencial per atendre la demanda de diferents perfils de públic. Els plans de màrqueting parteixen de les potencialitats que ja existeixen, i el que fem és ordenar-la i afegir-hi valorar a través de la promoció”, ha subratllat la consultora de l’empresa Chias Marketing, Maria Àngels Serra, que ha sentenciat “Volem gent que valori i apreciï, no volem més turistes sinó millors turistes”. És un document “viu” que s’ha d’anar adaptant a les circumstàncies, perquè és només “un full de ruta que fa que no ens desviem del camí” però que és flexible, on es poden afegir o treure accions que estan contemplades.

L’informe detecta fins a sis “productes estrella” que posseeix la ciutat i que la fan única. “Aquells que tenen una major capacitat d’atracció fins i tot per a públics llunyans”. Són: la Seu d’Ègara, Terrassa com a ciutat modernista i patrimoni industrial; Ciutat d’Arts (programació estable en esdeveniments); Ciutat Creativa del Cinema (amb el Parc Audiovisual); Minyons, castellers i cultura popular; i el Parc Natural de Sant Llorenç (com a punta de llança de la Terrassa Verda, amb l’Anella Verda i el Parc de Vallparadís). 

Una de les novetats del Pla és la “Terrassa essencial”, un mapa amb les visites claus que no et pots perdre, tant per patrimoni, gastronomia, cultura o descans. Un producte per apropar cap al turisme altres que no són d’oci, com empresaris o estudiants. “Hem de ser conscients d’allò que tenim i estimem, per ser els primers ambaixadors de la nostra ciutat i fer que ens vinguin a veure. Es tracta d’incrementar l’orgull de pertinença i necessitem tothom per posar Terrassa al mapa”, ha sentenciat Forn.

Nou comentari