Sierra i Arpal ensenyant el logotip de commemoració del 40è aniversari
Sierra i Arpal ensenyant el logotip de commemoració del 40è aniversari | Lluïsa Tarrida

!--akiadsense-->

El maig de 1980 naixien a la nostra ciutat els Castellers de Terrassa. 40 anys després, la colla blauturquesa continua ben viva i amb una història que mereix ser recordada. Per aquest 2020, i part del 2021, l’entitat ha preparat diversos actes per tal de commemorar l’efemèride. Una comissió especial ha estat treballant-hi durant mesos i ara ja s’ha pogut fer la presentació oficial del calendari. “Hem hagut de jugar amb les dates, ja que cada mes tenim una cita castellera important”, ha remarcat Elisabeth Arpal, presidenta de la colla.

Així, el primer acte previst serà el 9 de maig, aprofitant la Fira Modernista. Segona ha comentat Jordi Sierra, es reproduirà la caminada que feien els castellers del segle XIX quan venien a actuar a la nostra ciutat: amb un carro de cavalls i des de l’estació de Martorell. La celebració continuarà els dies 15 al 17 de maig amb un gran festival de música. Seran 40 hores de música ininterrompuda amb una gran varietat d’estils. Encara amb alguns grups i horaris per confirmar, els Castellers de Terrassa aposten perquè es dugui a terme al Recinte Firal, ja que així quedarien lliures de les inclemències meteorològiques; tot i que tampoc descarten la Masia d’Els Bellots, lloc emblemàtic de l’entitat per haver estat l’espai on es va fer una de les primeres actuacions. Per ara, estan en reunions amb l’Ajuntament de Terrassa per acabar d’establir la ubicació final.

El 13 de juny, moment per l’acte protocol·lari, amb xerrades dels integrants de la colla, un vídeo en què es repassarà de la mà dels mateixos protagonistes els 40 anys d’història, i un pica-pica obert a la ciutat. I l’endemà, serà el moment de la Diada del 40è aniversari, i comptarà amb la participació de la colla Jove Xiquets de Tarragona i dels Castellers de Sants. Pel mes d’octubre ja hi ha prevista una sortida al País Basc, a Zumaia. “Volíem fer un acte especial de record, i vam sorgir la idea d’anar a l’ermita de San Telmo a fer una fotografia espectacular amb els penya-segats de fons. La idea és després fer una cercavila cap al poble i una actuació castellera. Al País Basc hi ha molta tradició cultural i creiem que és una bona manera de promoure el fet casteller fora de Catalunya”, ha manifestat Arpal.

I ja de cara al 2021, els Castellers de Terrassa també preparen un acte de reconeixement a totes les persones i empreses que han estat sòcies de l’entitat i a aquelles que han col·laborat econòmicament per tal de fer possible els actes d’aniversari. Així mateix, hi ha una proposta de presentació d’un llibre al voltant dels 40 anys de la colla, i es pensa repetir l’activitat de pilars als barris.

Sierra i Arpal amb el guanyador del concurs, Jordi Dobón

!--akiadsense-->

Un logotip especial pel 40è aniversari

Però a més dels actes especials de commemoració, els Castellers també han volgut celebrar aquesta data tant rellevant amb tres elements més: un calendari, una cervesa i un nou logotip. Sobre el primer, Arpal ha explicat que el calendari anual (que ja es troba a la venda al local) s’ha volgut aquest cop que fos un compendi dels fets més significatius de la colla. Amb les dates senyalades de les actuacions, a través de les imatges i frases reflexives ens condueixen per les places castelleres i llocs emblemàtics dels blauturquesa, ens descobreixen els tabalers i grallers, les seus socials que han acollit els actuals residents del carrer Pasteur, o un record cap a la diada de l’avi Emili.

De la cervesa, Sierra ha pogut avançar que l’està elaborant una empresa del Montseny i que serà 100% artesana. S’està intentant que tingui el líquid de color blauturquesa i han assegurat que durà el nou logotip incorporat. Justament, ha estat aquest dimarts quan s’ha donat a conèixer la nova imatge que acompanyarà els Castellers aquest 40è aniversari. Creada pel dissenyador gràfìc egarenc Jordi Dobón, compleix els requisits que volia la colla: un símbol de la colla, marcar la celebració dels 40 anys i el color identificatiu de l’entitat. D’entre les quinze propostes que es van rebre, la comissió i junta directiva va apostar per la imatge de Dobón. El premi per a ell: 200 euros en metàl·lic. Dobón, que actualment treballa en l’empresa Alpha Publicidad, és un habitual dels concursos de cartells i logotips, i n’ha guanyat diversos, entre els quals va ser l’autor del cartell del Mes de la Gent Gran a Terrassa el 2007.

Nou comentari